افتتاح ۵۳ پروژه کشاورزی در استان اردبیل

اردبیل (پانا)- رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: بهره‌برداری از ۵۳ پروژه بخش کشاورزی این استان به مناسبت هفته دولت آغاز شده است.

کد مطلب: ۹۴۹۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح ۵۳ پروژه کشاورزی در استان اردبیل

خلیل نیکشاد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بهره‌برداری از ۵۳ پروژه بخش کشاورزی این استان به مناسبت هفته دولت آغاز شده است، گفت: این پروژه‌ها در زمینه‌های عمرانی و زیربنایی، آبیاری تحت فشار، تولیدات دامی، صنایع تبدیلی و منابع طبیعی اجرا شده است.

او مجموع اعتبارات هزینه شده برای اجرای این پروژه‌ها را ۶۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، ۱۴۷ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شده و ۸۶۱ خانوار با بهره‌مند شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: در آستانه ورود به سال زراعی جدید لازم است که عموم کشاورزان طبق توصیه‌های فنی مسئولان و کارشناسان جهاد کشاورزی در راستای رعایت الگو و ترکیب کشت، کشت محصولات استراتژیک مانند دانه‌های روغنی، غلات دانه ریز گندم و جو، محصولات علوفه‌ای که اغلب دارای ثبت خرید تضمینی هستند، اقدام کنند.

نیکشاد به زارعان این استان توصیه کرد که در سال زراعی پیش رو، از کشت بی‌رویه محصولات غیراساسی مانند سیر، گوجه فرنگی و هندوانه به صورت جدی خودداری کنند چرا که بدون در نظر گرفتن تعادل عرضه و تقاضا و نیازمندی بازار مصرف، همه کشاورزان متحمل ضرر و زیان خواهند شد.

او اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برای متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنایع تبدیلی و مرتبط با محصولاتی از قبیل بادام زمینی، سیر و گوجه فرنگی و سایر محصولات برای ارائه خدمات فنی و تسهیلاتی در چهارچوب مقررات اعلام آمادگی می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با تقدیر از همکاری شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل در پیشبرد اصلاح ترکیب و الگوی کشت در تمامی مناطق استان که منطبق بر تولید نیازمحور است، خواستار تداوم استمرار همکاری در این زمینه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار