پروژه های عمرانی خدماتی و اقتصادی در اردبیل افتتاح می شود

اردبیل (پانا) - فرماندار اردبیل از افتتاح دهها پروژه عمرانی خدماتی و اقتصادی همزمان با هفته دولت در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۹۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد
پروژه های عمرانی خدماتی و اقتصادی در اردبیل افتتاح می شود

جواد زنجانی، فرماندار اردبیل ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت شهیدان رجایی و باهنر این هفته و نیز ایام دهه فجر را دو فرصت مغتنم برای ارائه کارنامه عملکرد دولتمردان به مردم شریف عنوان کرد و گفت: سال ۹۸ یکی از پربارترین سالهای این استان از زمان شروع دولت آقای روحانی به لحاظ تعدد پروژه ها و حجم عظیم سرمایه گذاری های صورت گرفته می باشد.

او با بیان اینکه مرکز شهر اردبیل به لحاظ تمرکز مراکز خدماتی بهداشتی و درمانی در چند سال اخیر مهاجر پذیر شده و جمعیت ان سال به سال در حال افزایش می باشد افزود: همزمان با هفته دولت و در سفر قریب الوقوع رییس جمهور به استان دهها پروژه عمرانی، اقتصادی و خدماتی در استان و شهرستان های تابعه افتتاح خواهد شد که افتتاح رسمی این پروژه ها که با نام " پروژه های سفر" نامگذاری گردیده است در سفر ریاست جمهور به استان خواهد بود.

فرماندار اردبیل از افتتاح ۴۶ پروژه در حوزه عمرانی در مرکز استان خبر داد و بیان داشت: این میزان پروژه با اعتبار بالغ بر ۳۴۰ میلیارد تومان به بهره برداری خواهند رسید.

زنجانی افتتاح بیمارستان تروما، تکمیل چهار خطه اردبیل_ سرچم، افتتاح کلینیک امام علی، مرکز درمان روستای خیارک، کتابخانه دانشگاه محقق اردبیلی، افتتاح سالن و ترمینال شماره دو فرودگاه اردبیل، افتتاح دهها پروژه برق رسانی و گازرسانی و مراکز آموزشی، ۶۰ کلاس درس در قالب پروژه مهر در ۷ مدرسه شامل مدرسه ۱۲ کلاسه حیات طیبه، ۱۲ کلاسه دبیرستان هاجر و مراکز آموزشی مسکن مهر شام اسبی و پیله سحران را از جمله پروژه های مهمی عنوان کرد که در هفته دولت افتتاح و به بهره برداری خواهند رسید.

او افزود: در حوزه اقتصادی ۲۲ طرح با سرمایه گذاری ۹۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید .

فرماندار اردبیل خاطر نشان کرد: نساجی اردبیل با اشتغالزایی ۴۰۰ تا ۶۰۰ نفر، افتتاح فاز دوم کارخانه ارتاویل تایر با سرمایه گذاری ارزی ۸۰ میلیون دلار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی، شرکت اشجع باطری با اشتغالزایی ۱۵۰ نفر از مهمترین پروژه های افتتاحی حوزه اقتصادی در هفته دولت خواهد بود.

زنجانی با بیان در سفر ریاست جمهور به استان عملیات کلنگ زنی و شروع احداث پروژه های عظیم صورت خواهد گرفت اظهار داشت: کلنگ زنی بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی با سرمایه گذاری یک تریلیون ریال و اشتغالزایی دو هزار و ۷۰۰ نفر، احداث ساختمان بلوک A دانشکده پیراپزشکی با اشتغالزایی ۱۲۰ نفر ، احداث ساختمان مرکز جامع دیالیز استان با اشتغالزایی ۱۵۰ نفر از جمله این طرح ها خواهد بود.

او افزود: در حوزه صنعت کلنگ احداث دو پروژه مهم کارخانه روغن کشی طلا ثمر مغان و شرکت صنعت ذوب نسوز ایرانیان با سرمایه گذاری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان با حضور رییس جمهور به زمین زده خواهد شد.

فرماندار اردبیل با خاطر نشان کردن اینکه همراهی و همسو بودن با سرمایه گذار در جهت رونق تولید و اشتغال از اولویت های مسئولان اجرایی و از تاکیدات نماینده ولی فقیه در استان و استاندار می باشد بیان داشت: فعال کردن واحدهای راکد در دستور کار بوده به طوری که در سال گذشته یکصد و یک واحد راکد راه اندازی و به چرخه تولید بازگشت.

زنجانی ادامه داد: در سالجاری نیز ۱۲۵ واحد راکد با تخصیص اعتبار بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان فعالیت اقتصادی خود را از سر خواهد گرفت که از این میان ۸۱ واحد برای اخذ تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شده اند که برای این میزان واحد صنعتی اعتباری در حدود یک هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

او موضوع آب و تامین منابع ابی را یکی از موضوعات چالشی و مهم مسئولان استان عنوان کرد و گفت: جمعیت شهر اردبیل در ۲۰ سال اینده به ۸۵۰ هزار نفر خواهد رسید که به موازات ان مصرف آب این شهر نیز دو برابر خواهد شد که باید سیاستگذاران و تصمیم گیران امور نسبت به منابع تامین آب شرب و کشاورزی استان تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند که تا حدودی اینکار صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار