معاون استاندار مازندران خبر داد: افتتاح پروژه‌های استان با 1150 میلیارد تومان اعتبار

ساری (پانا) - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران اعلام کرد که در هفته دولت امسال با اعتباری مجموعا بالغ بر 1150 میلیارد تومان را در سراسر استان 886 پروژه افتتاح و 86 پروژه کلنگ زده می‌شود.

کد مطلب: ۹۴۹۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد
معاون استاندار مازندران خبر داد: افتتاح پروژه‌های استان با 1150 میلیارد تومان اعتبار

مهدی رازجویان در ویژه برنامه مازرونی شو شبکه تبرستان بمناسبت هفته دولت، با اشاره به اینکه توسعه همه جانبه افق روشن مدیریتی در مازندران است و تمام تلاش‌مان این است که پروژه ها در کوتاه‌ترین زمان افتتاح بهره‌برداری شوند، گفت: در هفته دولت امسال ۸۸۶ پروژه مورد بهره برداری و ۸۶ پروژه مورد کلنگ زنی قرار می گیرد.

او افزود: ۱۱۵۰ میلیارد تومان پروژه در هفته دولت بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می‌شود که از این میزان ۸۵۰ میلیارد تومان بهره‌برداری و افتتاحیه و ۳۰۰ میلیارد تومان کلنگ زنی است.

رازجویان تصریح کرد: شرکت توزیع برق، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن و راه شهرسازی دستگاه هایی هستند که بیشترین پروژه را در هفته دولت دارند. بطوریکه سازمان جهاد کشاورزی با ۱۰۸ پروژه از بیشترین پروژه برخوردار می باشد و همچنین شهرستان آمل با ۱۱۴ پروژه، بابل با ۸۳ پروژه و ساری ۸۱ پروژه و تنکابن با ۷۴ پروژه بیشترین پروژه را در هفته دولت دارا می باشند.

او اظهار کرد: صنایع تبدیلی در استان براساس نیازهای کشاورزی می بایست ساماندهی و سرمایه گذاری شود و گردشگری نیز از مزیت های مهم اقتصاد استان می باشد و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تکمیل زنجیره کشاورزی برای صنایع تبدیلی منجر به سوددهی می شود.

معاون استاندار مازندران یادآور شد: صادرات مرکبات به کشورهای هدف می بایست براساس استاندارد های بین المللی باشد و تغییر الگوی کشت مارکتینگ و برندسازی حضور دائم در کشورهای هدف موجب توسعه صادرات می شود و تکمیل زنجیره کشاورزی و صادرات می بایست برپایه تولیدات موجود و نیاز کشورهای هدف باشد.

او افزود: استان مازندران بدلیل برخورداری از ظرفیت های غنی گردشگری از جمله استان هایی است که از پتانسیل های بالقوه و فرهنگ و آداب رسوم غنی برخوردار می باشد لذا حسب دستور استاندار مازندران مجوز بوم گردی در کوتاه ترین زمان ممکن صادر شود و همچنین ارائه تسهیلات کم بهره در این بخش از اولویت های مهم می باشد که دستگاه های اجرایی موظف هستند نسبت به اختصاص اعتبارات مورد نظر بویژه تسهیلات کم بهره اقدام نمایند.

رازجویان: تاکنون ۸۵ درصد از سواحل مازندران آزاد شده و تنها ۱۵ درصد از سواحل باقی مانده است که از این میزان ۳۰ کیلومتر مربوط به دستگاه‌های دولتی و ۲۲ کیلومتر مربوط به بخش خصوصی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه دسترسی آسان و آزاد به سواحل استان از برنامه های مدیریتی استاندار می باشد که در حال اجرایی شدن است، عنوان کرد: تاکنون ۸۵ درصد از سواحل آزاد سازی شده است و تنها ۱۵ درصد از سواحل باقی مانده است که از این میزان ۳۰ کیلومتر مربوط به دستگاه های دولتی و ۲۲ کیلومتر مربوط به بخش خصوصی می باشد.

او در پایان گفت: تاکنون از دریای خزر جز ذخایر پروتئینی استفاده نشده است و آزادسازی سواحل در راستای استفاده از بهره برداری از مزیت های دیگر دریای خزر می باشد که مسائلی همچون گردشگری دریایی ، اسکله دریایی و واگذاری اسکله های دریایی به بخش های خصوصی از جمله موضوعاتی است که ار برنامه های مهم مدیریتی در استان می باشد که با آزادسازی سواحل می بایست نسبت به عملی شدن این موضوعات اقدام نمود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار