در روز انجمن جشنواره‌های فیلم اوراسیایی با حضور ایران، روسیه و کره جنوبی مطرح شد:

جشنواره‌ها محل تلاقی آثار سینمایی کشورها هستند

تهران (پانا) - نشست روز انجمن جشنواره‌های فیلم اوراسیایی با حضور مدیرانی از ایران، روسیه و کره جنوبی برگزار شد و در پایان این مراسم تفاهنامه سه جانبه‌ای امضا شد.

کد مطلب: ۹۴۹۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره‌ها محل تلاقی آثار سینمایی کشورها هستند

روز انجمن جشنواره‌های فیلم اوراسیایی با امضای تفاهم‌نامه میان سه کشور ایران، روسیه و کره جنوبی عصر امروز روز شنبه دوم شهریور برگزار شد.
در این مراسم علیرضا تابش، دبیر جشنواره، نیکولای دان، مدیر جشنواره زیرو پلاس روسیه و سو دونگ، نماینده جشنواره فیلم کودک سئول گورو در این مراسم حضور داشتند.
در ابتدای این نشست، رائد فریدزاده، مدیر بخش بین‌الملل جشنواره سی و دوم ضمن خیرمقدم به مهمانان گفت: تلاش‌های این چند وقت همکاران من منجر به عقد قرارداد سه جانبه بین روسیه، کره جنوبی و ایران در خصوص همکاری‌های بین جشنواره‌هایی کشورهای اوراسیا شد.
وی ادامه داد: اگر دوستان تفاهم‌نامه را هم مطالعه کنند، مفاد آن فراتر از مباحث صرف جشنواره‌ای است. گفت وگویی‌هایی که به شکل دو جانبه و چند جانبه بین همکاران و دوستان اهل روسیه، کره جنوبی و کشورهای منطقه اوراسیا شکل گرفت، پیش درآمد مناسبی برای فعالیت‌های جدی در این حوزه را فراهم کرد. این آغاز راه است و امیدواریم امضای این تفاهم‌نامه درهای جدیدی را برای همکاری‌های چند جانبه در این حوزه بگشاید. از حضور همه مهمانان آقای تابش و همه عزیزانی که زمینه‌ساز این اتفاق مبارک شدند سپاسگزارم.
سپس سو دونگ، از برگزارکنندگان جشنواره سی و دوم قدردانی کرد و گفت: اینکه دورهم جمع شده‌ایم تا تفاهم‌نامه‌ای را بین ایران، روسیه و کره جنوبی امضا کنیم، بسیار مهم است. ما در اردیبهشت گذشته یکی از اعضای شما را در جمع هیات داوران جشنواره سئول ملاقات کردیم که اندیشه‌ها و روابط بسیار خوبی را در مورد آینده ما بیان کردند.
وی همچنین بیان کرد: فکر می‌کنم این نشست یک نقطه شروع خیلی خوب است تا به عنوان کشورهای اوراسیا فرصت تعاملات فرهنگی در حوزه سینما و سایر حوزه‌ها را فراهم کنیم. ما در کره یک ضرب‌المثلی داریم که وقتی قدم اول کاری را برداریم نصف مسیر را طی کردیم، ما الان در آغاز این راه هستیم و هنوز اتفاقی رخ نداده است اما دستاوردهای بزرگی را به دست آورده‌ایم. بار دیگر از شما برای فراهم ساختن این فرصت مغتنم تشکر می‌کنم و امیدوارم در کنار هم زمینه پیشرفت سینما و همچنین فراهم کردن آینده‌ای بهتر برای کودکان و نوجوانان فراهم کنیم.
نیکولای دان هم در بخش دیگر این مراسم بیان کرد: مثل همه قصه‌ها راه‌هایی وجود دارد که مردم را به هم وصل می‌کند، وقتی سه نفر همدیگر را می‌بینند و با هم دوست می‌شوند، می‌توانند در آینده با قدرت بیشتری کارهایی را انجام دهند. وقتی سه کشور توانمند می‌توانند پیش از یک همکاری ساده کارهایی را انجام دهند که برای کودکان مفید باشند، همه این مسئله را درک می‌کنند.
وی افزود: کشورهایی که با هم اتحاد دارند و همکاری می کنند تفکر یکدیگر را درک می‌کنند. خوشحالم که اجتماع اوراسیا در مورد سینما با وسعت بیشتری برگزار می‌شود. آن‌ها درهای خیلی خوبی را برای کشورهای اروپایی و اوراسیایی باز کردند. چون تنها دلیل مهمی که ما این کارها را انجام می‌دهیم بچه‌ها هستند و آن‌ها به ما این خاطر جمعی را می‌دهند که برایشان کار کنیم و فیلم بسازیم. امیدوارم همه آنچه با هم انجام می‌دهیم بسیار بیشتر از خوب باشد.
سپس علیرضا تابش با خیر مقدم به مهمانان حاضر، بیان کرد: تفاهم نامه ‌ای سینمایی بین ایران و سایر کشورها به دو صورت دو جانبه تعداد قابل توجهی است اما این تفاهم نامه نگاهش به اوراسیاست و توسط سه کشور امضا می‌شود و از این حیث برای ما دارای اهمیت است.
وی ادامه داد: همکاران ما در روسیه، ایران و کره جنوبی چند ماهی سرگرم تنظیم این تفاهم‌نامه بودند که من قدردان آن‌ها هستم و خیلی خوشحالم که این تفاهمنامه در اصفهان و همزمان با جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان به امضا می‌رسد.
دبیر جشنواره فیلم کودک تاکید کرد: درست است که عنوان این تفاهم‌نامه همکاری‌های جشنواره‌ای است اما جشنواره‌ها محل تلاقی آثار سینمایی کشورها هستند و تبعا ما در زمینه تولید مشترک، تبادل فنی، نیروی انسانی و همینطور همکاری‌های بین جشنواره‌ای بیشتر از گذشته تلاش خواهیم کرد.
در پایان این مراسم تفاهنامه سه جانبه توسط مدیران به امضا رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار