17 طرح اشتغال زایی روستایی در آذربایجان غربی راه اندازی می شود

ارومیه(پانا)-مدیر عامل صندوق کار آفرینی امید آذربایجان غربی گفت: 17 طرح اشتغال زایی روستایی در قالب یک روستا یک محصول در استان راه اندازی می شود.

کد مطلب: ۹۴۹۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
17 طرح اشتغال زایی روستایی در آذربایجان غربی راه اندازی می شود

علیرضا آخوند زاده افزود: 17 طرح اشتغال زایی روستایی در قالب هر روستا یک محصول در روستا های استان تا اواخر سال جاری در استان راه اندازی می شوند.

آخوند زاده با اشاره به اینکه رفع بیکاری از اهداف صندوق کار آفرینی امید است تصریح کرد: طرح یک روستا یک محصول با هدف توانمند سازی روستا های استان و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها اجرایی می شود و برای راه اندازی هر کدام از17 طرح شناسایی شده براساس میزان و اعتبار طرح مبلغ 500 تا یک میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه طرح اشتغال روستایی و عشایری از سال 97 شروع شده است خاطر نشان کرد: میزان اعتبار 2ساله استان برای طرح اشتغال زایی روستایی وعشایری صد و یک میلیارد تومان بوده است که تاکنون 75 میلیارد تومان از این اعتبار به متقاضیان اشتغالزایی پرداخت شده و مابقی ان تا اواخر سال جاری پرداخت خواهد شد.

مدیر عامل صندوق کار آفرینی امید آذربایجان غربی یاد آور شد: در سال گذشته 976 فقره پرداختی توسط صندوق کار افرینی امید استان به متقاضیان اشتغال زایی روستایی و عشایری پرداخت شد که بالغ بر 3 هزار و 200نفر اشتغال زایی را به دنبال داشت.

وی ادامه داد: امید است با تخصیص منابع میزان پرداختی و به دنبال آن میزان اشتغال زایی در حوزه اشتغال روستایی و عشایری آذربایجان غربی نسبت به مدت مشابه افزایش چشمگیر داشته باشد.

آخوند زاده در خصوص اولویت های اصلی صندوق برای اعطای وام و تسهیلات اشتغال زایی نیز اظهار کرد: اولویت صندوق با طرح هایی است که بیشتر جنبه تولید ی و حضور در روستا ها ی استان با بیشترین اشتغال زایی را داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار