استاندار آذربایجان شرقی: 798 پروژه عمرانی، خدماتی و اقتصادی همزمان با هفته دولت در استان افتتاح می‌شود

تبریز (پانا) - استاندار آذربایجان شرقی از افتتاح 798 پروژه عمرانی، خدماتی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر 33 هزار میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۹۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
استاندار آذربایجان شرقی: 798 پروژه عمرانی، خدماتی و اقتصادی همزمان با هفته دولت در استان افتتاح می‌شود

محمدرضا پورمحمدی بیان کرد: از مجموع پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت، 434 پروژه در مناطق روستایی و 355 پروژه در مناطق شهری اجرا شده است.

وی ادامه داد: 55 پروژه قابل افتتاح استان در هفته دولت جزو پروژه‌های ملی هستند که برای بهره‌برداری از آنها بالغ بر 14 هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

به گفته وی، از مجموع این پروژه‌ها، 93 پروژه توسط شهرداری‌ها، 355 پروژه توسط دهیاری‌ها و 29 پروژه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا شده است.

پورمحمدی همچنین به افتتاح 1068 پروژه در سفر اخیر رئیس جمهور به استان اشاره کرد و گفت: مجموع اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها که در بخش‌های مختلف انرژی، راه‌سازی، پالایشگاه، بهداشت و درمان، صنعت و تولید، امور زیربنایی و منابع آبی، کشاورزی، ارتباطات و مخابرات و توسعه روستایی بهره‌برداری شد، بیش از 100 هزار میلیارد ریال بود.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به بخشی از اقدامات مهم صورت گرفته در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای مسئولیت بنده در استانداری، سه طرح مهم ذوب مس، نفلین‌سینیت و خودروسازی در دستور کار قرار گرفت که تاکنون اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است.

پورمحمدی، معدن را یکی از مزیت های بزرگ استان ذکر کرد و با بیان اینکه مقدمات اجرای طرح ذوب در مجتمع مس سونگون فراهم شده است، افزود: دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز این طرح به استان منتقل شده و به زودی شاهد اجرای این طرح و تحول بزرگ ایجاد شده در توسعه صنایع معدنی و جلوگیری از خام‌فروشی محصولات معدنی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه همواره بر گردش مالی معادن در استان تأکید کرده‌ایم، افزود: در این راستا، پس از سال‌ها و با پیگیری‌های مکرر، 4 هزار میلیارد تومان از منابع مس سونگون به بانک‌های استان انتقال یافت که قطعاً موجب تحرک اقتصادی در استان خواهد شد.

پورمحمدی همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه اجرای طرح نفلین‌سینیت سراب توسط سرمایه‌گذار خارجی با اعتبار 600 میلیون یورو خبر داد و گفت: این طرح پس از سال‌ها رکود مجدداً فعال می‌شود و بهره‌برداری از آن تأثیر بسیار چشمگیری بر رونق اقتصادی و اشتغال در استان خواهد داشت.

برنامه های هفته دولت در استان، صبح امروز با عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا توسط مسئولان استان آغاز و در روزهای آینده با افتتاح پروژه‌های متعدد عمرانی، خدماتی و اقتصادی در شهرستان‌های استان با حضور استاندار، معاونان استانداری و مسئولان استانی ادامه می‌یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار