جهانگیری: در کارگردانی «در کنار هم2» به مدیوم تلویزیون پایبند بودم

تهران (پانا) - داریوش جهانگیری کارگردان «در کنار هم2» که مراحل تصویربرداری خود را می گذراند، درباره شیوه کارگردانی اش در این سریال تلویزیونی می گوید، در این سریال سعی کرده است هم به مدیوم تلویزیون پایبند باشد و هم از فرم خطی و یکدست فاصله بگیرد.

کد مطلب: ۹۴۹۰۴۸
لینک کوتاه کپی شد
جهانگیری: در کارگردانی «در کنار هم2» به مدیوم تلویزیون پایبند بودم

به گزارش روابط عمومی سریال «در کنار هم2»، داریوش جهارنگیری کارگردان سریال «در کنار هم2» درباره برعهده گرفتن کارگردانی این اثر در فصل دوم بیان کرد: کارگردانی فصل اول این سریال را من برعهده نداشتم اما بازیگران و فضای کار تقریبا مثل قبل است. با این وجود کارگردانی و سبک آن قطعا می تواند تغییر کند.

وی افزود: سعی کردم نوع کارگردانی ام به جنس این کار نزدیک باشد. در واقع هم به مدیوم تلویزیون پایبند باشم و هم از فرم خطی و یکدست فاصله بگیرم.

جهانگیری درباره پر بازیگر بودن سریال و دشواری قاب بندی ها عنوان کرد: در این سریال با دو دوربین تصویربرداری می کنیم و بعضی از سکانس ها که حسی است، نیز با سه دوربین ضبط می شود. تنظیم همزمان قاب ها با سه دوربین کار سختی است و ورود یک بازیگر از دوربین اول به دوم و تداوم میزانسن، حفظ کردن کار را سخت می کند اما خوشبختانه تاکنون پروژه با همراهی تیم خوب مان به درستی و خوبی پیش رفته است. تنوع نما، بازیگر و میزانسن در این سریال حفظ شده است. به دلیل تعدد بازیگر به اصطلاح کار را از سر باز نکرده ایم و سعی کرده ایم بهترین خروجی و بیشترین حساسیت را برای گرفتن بهترین سکانس ها به خرج دهیم.

وی درباره میزان تاثیرگذاری سفارش بر کیفیت آثار تلویزیونی بیان کرد: سفارش بر این امر بی تاثیر نیست اما اگر به شیوه ای دقیق و ظریف در اثر گنجانده شود، می تواند تاثیر دو چندانی درباره موضوع مورد تاکید خود داشته باشد. در این سریال یکی از خط قرمزها شوخی نکردن با مواد مخدر بوده است. به این ترتیب که نباید مصرف مواد مخدر یا اعتیاد یک کاراکتر نمایش داده می شد و پیام سریال پیشگیری از اعتیاد است که به شیوه ای هشدار دهنده مطرح می شود. البته ممکن است کاراکترها تا مرز مصرف مواد مخدر پیش بروند اما هرگز به آن دچار نخواهند شد.

وی در پاسخ به این که نمایش یک خانواده پرجمعیت با حضور پدربزرگ و مادربزرگ در این سریال چقدر به توجه به رواج تک فرزندی و خانواده های کم جمعیت امروزی باور پذیر است، بیان کرد: خانواده این سریال علیرغم این که گسترده است با تعاریف خانواده های قدیمی فاصله دارد.

این کارگردان ادامه داد: مادر بزرگ داستان تبلت به دست می گیرد. پدر بزرگ اهل خواندن کتاب و روزنامه است. اگرچه سن شان بیشتراز بقیه اعضا است اما با فناوری رابطه خوبی دارند. در فضای مجازی فعال اند و در نوع پوشش و رفتارشان متناسب با شرایط به روز شده اند اما همچنان خصوصیات خانواده های قدیمی از نظر حمایتگری و مهربانی را دارند. این فضا یک نوع تلنگر به جوانان امروز است که قدر خانواده ها و بزرگتر هایشان را بدانند. والدینی که به سن شان هر روز اضافه می شود و از ما انتظاراتی دارند و ما هم وظایفی در قبال شان داریم.

«در کنار هم2» با محوریت موضوعاتی همچون شیوه های فرزند پروری، بررسی خانواده های مستبد و سهل انگار، تشریح ویژگی های خانواده مستعد اعتیاد و... در 40 قسمت ٢٥ دقیقه ای روایت می شود و فصل دوم آن، داستان خانواده رستم سالاری و دو فرزندش را دربرمی گیرد که بنا به دلایلی در یک خانه ساکن می شوند و ماجراهایی میان آن ها شکل می گیرد.

این سریال با مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخــدر، کاری است از گروه خانواده شبکه دو سیما که روزهای تصویربرداری خود را سپری می‌کند. تهیه‌کنندگی این اثر را آرزو ابوحمزه برعهده دارد.

سایر عوامل این سریال عبارتند از:

نویسندگان: محمد عباس نژاد، شاهرخ باقری نژاد، ناظر کیفی: قاسم سیلسپور، کارشناس گروه تحقیق و گردآوری: حنانه شفیعی، مدیر برنامه ریزی: امیرحسین مدرس، مدیر صدابرداری: فرشید احمدی، دستیاران کارگردان: میثم بیدقی، علی شجاع، مدیر تصویربرداری: رضا مقصودی، تصویربردار: رضا ثامری، نورپرداز: نوید عبدلی، دستیار تصویر: وحید ویسی، تدوین: حسین باقری، طراح گریم: محمود آسمانی، مجریان گریم: مینو قبادی، علی اژدری، دستیار گریم: شهین رضی پور، دستیاران صدا: پدرام رمضانپور، کیانوش شفق، طراح صحنه: امیر بنایی، دستیار صحنه: فرزانه حسین خواه، مسئول لباس: مهسا امینی شکیب، منشی صحنه: آناهیتا کارخانه، عکاس: پریسان سهراب زاده، مدیر تدارکات: حمید آدینه وند، دستیار تهیه: آرش یوسفی و مدیر روابط عمومی: رکسانا قهقرایی.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار