از بین رفتن هویت شهر بیرجند توسط برج سازی‌ها

بیرجند(پانا) ـ محمود یلخان ، رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری با بیان این‌که مهم ترین مشکل در بیرجند مربوط به مسکن است زیرا بیشتر زمین‌ها در اختیار بنیاد مستضعفان است گفت: برج سازی‌ها در بیرجند هویت را از بین برده است .

کد مطلب: ۹۴۸۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد
از بین رفتن هویت شهر بیرجند توسط برج سازی‌ها

محمود یلخان رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت:خوشبختانه با تشکیل نظام پیوندی بین دین و اداره جامعه ایجاد شد که یکی از الطافی است که خدا نصیب ما کرد و این امر به برکت نهضت امام و پیگیری رهبری ادامه دارد هرچند در این مسیر ضعیف عمل کردیم.

او بیان داشت: داشت: یکی از حرکات دینی پیوند مردم حاکمیت برای اجرای امور بود که شاخص آن بسیج است بسیج در واقع همان مردم‌اند که توفیق برای سپاه ایجاد شد تا امورات این سازمان بر عهده سپاه باشد و ظرفیت مردم را بسیج تا در خدمت حل مشکلات جامعه دینی گام بردارند .

رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری گفت:در زمان جنگ نقش بسیج دفاع بود اما امروز بسیج به درخواست رهبری باید در راستای برطرف شدن مشکلات گام بردارد که در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند هرچند با همه این ظرفیت اما برخی از دولت‌مردان از این ظرفیت عظیم به خوبی استفاده نمی‌کنند و برخی‌ها به هیچ عنوان استفاده نمی‌کنند.

ایلخان افزود:یکی از اقشار بسیج، عمران و معماری است که در این قشر علاوه بر فعالیت جهادی و تیمی در روستاها برای حل مشکلات مردم گروه‌های تخصصی تعریف کردیم تا مشکلات پیرامونی حل کنند.

او با اشاره به کارگروه‌های آب، محیط زیست، مسکن، مدیریت شهری،حمل نقل در بسیج عمران و معماری افزود:اگر ظرفیت این قشر به خوبی شناخته و معرفی شود می‌توان در راستای برطرف شدن مشکلات مردم به خوبی گام برداشت.

ایلخان با اشاره به این‌که در بیرجند مشکل اصلی در بخش مسکن است افزود: بخشی از زمین‌های بیرجند در اختیار بنیاد مستضعفان است که باید راهکار لازم داده شود و از طریق ضوابط،شرایطی این زمین‌ها به مردم واگذار شود زیرا رهبری هم در حکم رئیس بنیاد مستضعفان بر حل شدن مشکلات مردم به ویژه مستضعفان تاکید دارند.

او ادامه داد : در راستای احداث ده هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی بنا بر درخواست نیروی اجرایی مقرر شد نیروی لازم در اختیار قرار گیرد تا هرچه زودتر کار احداث این واحدها تمام شود.

رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری با بیان این‌که برج سازی در بیرجند هویت شهر را از بین برده است گفت: البته این موضوع تنها برای بیرجند نیست بلکه در دیگر استان‌ها هم شاهد از بین رفتن هویت واقعی شهر و معماری اسلامی هستیم زیرا با احداث برج‌های بلند دیگر جایی برای هویت باقی نمی‌ماند.

ایلخان با بیان این‌که چه لزومی دارد در بیرجند برج سازی شود افزود:در معماری اسلامی گستردگی زمین مورد نظر است اما متاسفانه امروزه برج‌های بلند هویت معماری ایرانی اسلامی را از بین می‌برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار