امام جمعه موقت شهرقدس: مساجد خاستگاه نظام و انقلاب اسلامی است

شهرقدس(پانا)- امام جمعه موقت شهرقدس گفت:از دولتمردان تقاضا داریم برای خدمت خالصانه به مردم و گام برداشتن در مسیر حفظ ارزشهای اسلامی تنها با تبعیت از ولی امر جامعه اسلامی حرکت کنند.

کد مطلب: ۹۴۸۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه موقت شهرقدس: مساجد خاستگاه نظام و انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام موحد، امام جمعه موقت شهرقدس در خطبه‌های نماز جمعه عبادی، سیاسی ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا دژ محکمی است که انسان را از لغزشها محافظت می کند و موجب مقاومت انسان در مقابل مشکلات می شود.

او در ادامه افزود: علمی که در لسان اهل بیت علیه السلام است و انسان را از ظلمت نجات می دهد، امام صادق علیه السلام در این رابطه از این علم به عنوان نور تعبیر می کنندو امام کاظم علیه السلام نیز فرمودند، تمام علومی دارای چهار بخش هستند، علم خداشناسی و هر انسان خداشناس از ریزش برگ تا آنچه در اعماق دریا و آسمان است را تامل می کندوعلم دوم، علم خودشناسی است و اینکه از کجا آمده ایم و در آفاق و انفس تفکر داشته باشیم و اینکه چرا انسان آفریده شده است.

امام جمعه موقت شهرقدس ادامه داد: علم سوم، علم هدف شناسی و رسیدن به مقام معرفت است و علم چهارم، شناخت آفت ها و آسیب‌های تهدید کننده انسان است که موجب فاصله انسان از دین می شود.

او خاطر نشان کرد: در مسائل سیاسی و اجتماعی نباید وابستگی داشت که این وابستگی عامل سقوط و ذلت خواهد شد. با خدا محوری می توان از تمام بن بست‌ها عبور کرد و به پیروزی رسید.

حجت الاسلام موحد اذعان داشت: به برکت انقلاب اسلامی و خون مطهر شهدا ملت ایران لباس تقوا پوشیده و مانند کوه در مقابل دشمنان اسلام ایستاده است و به واسطه تقوا زمینه شکست دشمنان هر روز فراهم می شود،از شکار پهباد امریکایی و آزادسازی کشتی غول پیکر نفتکش به پاس تقوا و تبعیت از ولی جامعه است.

او با اشاره به سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی خاطر نشان کرد: خاستگاه نظام و انقلاب اسلامی از مساجد است و در سی مرداد مسجد الاقصی در سال چهل و هشت هجری شمسی رژیم اشغالگر اسرائیل اولین نقطه و هدف خود را سنگر امت اسلامی را مورد هدف قرار داد.

امام جمعه موقت شهرقدس تاکید کرد:مسجد الاقصی اولین قبله مسلمین است و بیش از ۲۰۰ متر از سقف این مسجد سوخت ونمادهای ارزشمند در این مسجد به آتش کشیده شد و در نهایت منجر به تشکیل سازمان کنفرانس اسلامی و واکنش جهان اسلام شد و جنایت اسرائیل باید به تمام جهان اسلام اعلام شودو بیست و هفت آیه در قرآن کریم به مسجد اشاره کرده و مسجد، عبادتگاه، محل رفع همه مشکلات، مرکز حکومت اسلامی و دانشگاه مسلمین است و به همت نظام مقدس جمهوری اسلامی، روز بزرگداشت مسجد در تاریخ جهانی ثبت شد.

او با اشاره به هفته دولت و یاد شهدای مظلوم انقلاب بیان داشت: از دولتمردان تقاضا داریم برای خدمت خالصانه به مردم و گام برداشتن در مسیر حفظ ارزش های اسلامی تنها با تبعیت از ولی امر جامعه اسلامی حرکت کنندو برای گام برداشتن در مسیر شهدا نباید از جریانهای انقلابی غلفت کرد.

حجت الاسلام موحد با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب، بر مبانی و شعارهای انقلاب اسلامی است وشعارهای انقلاب جهانی و مربوط به تمام دوره‌هامیباشد.

او در ارتباط با روز مباهله بیان کرد: روز مباهله از افتخارات امت اسلام است. مباهله یک سند زنده برای حقانیت اسلام، مسلمین و اهل بیت علیه اسلام است.

/خبرنگار: محمدجواد ماهر/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار