در سال جاری

2 اعدامی در مازندران پای چوبه دار بخشیده شدند

ساری (پانا) - معاون قضایی دادگستری استان مازندران اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون، دو فقره پرونده قصاص قطعی شده در استان منجر به صلح و سازش شد.

کد مطلب: ۹۴۸۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد
2  اعدامی در مازندران پای چوبه دار بخشیده شدند

به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نژاد گفت: با توجه به برگزاری نشست تخصصی ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان ها، سیاست مصوب مبنی بر بکارگیری حداکثر مساعی و بهره گیری از ظرفیت های موجود برای ایجاد صلح و سازش در موضوعات مربوط به قصاص نفس، به شعب شورای حل اختلاف مستقر در زندان ابلاغ شد.

این مقام قضایی ادامه داد: بر اساس گزارش اعلام شده، امسال تعداد دو فقره قصاص نفس مربوط به دو حوزه قضایی شهرستان تنکابن و نور به طور قطعی منجر به سازش شده و دو فقره دیگر با استمهال از اولیای دم، در دست اقدام قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نژاد خاطرنشان کرد: با احتساب دو فقره صلح و سازش امسال، از سال 1397 تاکنون، مجموعاً تعداد 11 فقره پرونده قصاص قطعی، به همت شورای حل اختلاف استان مازندران، منجر به صلح و سازش شده و محکومین به زندگی دوباره بازگشته اند.

معاون قضایی دادگستری مازندران با اشاره به سیاست دستگاه قضا مبنی بر کاهش جمعیت زندانها و تاکید رئیس کل دادگستری استان در خصوص اهمیت ایجاد صلح و سازش در پرونده های شورای حل اختلاف استان افزود: ارتقای کیفیت خدمات رسانی در شوراهای حل اختلاف با رویکرد صلح و سازش از برنامه های دستگاه قضایی است و با فعالیت و تلاش ارزشمند اعضای شورای حل اختلاف بسیاری از پرونده ها با صلح و سازش مختومه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار