زنگ آغاز جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان در قم به صدا درآمد

قم (پانا) - آیین آغاز سی‌ودومین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان با حضور پرشور کودکان و نوجوانان قمی در سینمای کانون قم برگزار شد.

کد مطلب: ۹۴۸۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد
زنگ آغاز جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان در قم به صدا درآمد

مراسم افتتاحیه سی‌ودومین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان در استان قم همزمان با سالروز میلاد با سعادت امام موسی کاظم(ع)، با حضور سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، حسن ندافی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم، کاظم رضوانی رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم و جمع کثیری از کودکان و نوجوان استان در سینمای کانون قم برگزار شد.
در ابتدای این مراسم بعد از تلاوت آیات قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در سخنانی، از تقویت و توسعه زیرساخت های فرهنگی استان به عنوان یکی از اولویت های کاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خبر داد و افزود: یکی از زیرساخت های فرهنگی سینماست و افزایش سرانه صندلی های سینما از هدف گذاری‌های ما در این سال های اخیر بوده است.
همچنین محمد کاظم رضوانی رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، با بیان اینکه استان قم برای سومین دوره میزبان فیلم‌های جشنواره کودک و نوجوان است، اظهار کرد: این جشنواره از روز پنجشنبه ۳۱ مرداد تا روز دوشنبه ۴ شهریور در سینمای کانون قم برگزار می شود.
وی تصریح کرد: فیلم‌های «داستان‌های باغ جادویی آنتون کرینگز»، «بنیامین»، «جزیره گنج»، «قطار آن شب»، «جوانمردان»، «بیست و سه نفر»، «اینجا خانه من است»، «منطقه پرواز ممنوع»، «غرغرو وارد می‌شود» و «تورنادو» به عنوان 10 فیلم جشنواره کودک و نوجوان در سانس‌های 18 و 20:30 در سینما کانون قم اکران خواهند شد.
طراحی مسابقه و هدیه به برندگان آن توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از دیگر بخش‌های مراسم افتتاحیه بود که کودکان حاضر در مراسم را به وجد و نشاط آورد.
خاطرنشان می شود در روز اول جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان قم، دو فیلم «بنیامین» به کارگردانی محسن عنایتی نوش آبادی و «داستان‌های باغ جادویی آنتون کرینگز» به کارگردانی آنتون کرینگز و آرنود بورون محصول کشور فرانسه به روی پرده می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار