حفاظت شبانه روزی از محوطه باستانی مریان تالش

رشت (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان از حفاظت شبانه روزی محوطه باستانی مریان تالش خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۸۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
حفاظت شبانه روزی از محوطه باستانی مریان تالش

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، گفت: در ییلاقات کوهستانیِ بخش مرکزی شهرستان تالش روستا‌های متعدد تاریخی از جمله مریان و آق اولر قرار گرفته اند.

شهرود امیر انتخابی تصریح کرد: به دلیل مسائل حقوقی ایجاد شده توسط مالکینِ بنای تاریخی فوق، این پایگاه حفاظتی در سال ۱۳۹۶ تعطیل شد و به شهر تالش انتقال یافت.

وی اظهار کرد: در دهه ۸۰ کاوش های متعددی در محدوده های گورستانی ارزشمند این مناطق، صورت گرفت که از مهمترین کشفیات آن می توان به جام طلایی طول و دستبند مفرغی با خط اورارتویی (متعلق به به هزاره اول و دوم پیش از میلاد) اشاره کرد.

امیر انتخابی ادامه داد: خوشبختانه با آماده شدن فضای فوق، نیروهای یگان حفاظت در 27 مردادماه امسال در این محل که به صورت بومی و سنتی ساخته شده است، مستقر شدند و از این پس به صورت شبانه روزی نسبت به حفاظت از محوطه های باستانی منطقه ، انجام وظیفه خواهند کرد.

امیر انتخابی گفت: به رغم اینکه اداره کل استان و یگان حفاظت میراث فرهنگی متولی حفظ و حراست از میراث تاریخی و فرهنگی است، اما رسیدن به این مهم نیازمندِ همکاری و تعامل مردم و نهاد‌های مسئول در منطقه است و با تلاش و همت جمعی این امنیت حاصل خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار