نامزد شدن شهر یزد به عنوان پایتخت کتاب جهان

یزد (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان یزد گفت: هدف ما نامزد شدن شهر یزد به عنوان پایتخت کتاب جهان در سال ٢٠٢٢ است و از این رو هم‌افزایی خوبی میان نهادهای شهری و غیر دولتی در برپایی جلسات شکل گرفته است.

کد مطلب: ۹۴۸۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد
نامزد شدن شهر یزد به عنوان پایتخت کتاب جهان

مجید جوادیان زاده در جلسه شورای سیاست‌گذاری پایتخت کتاب ایران که باحضور معاون فرهنگی وزیر ارشاد برگزار شد به ارایه گزارش از فعالیت‌های انجام شده در شهر یزد پرداخت و گفت: از زمان انتخاب شهر یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران برنامه‌های بسیاری برگزار شده است . هدف ما نامزد شدن شهر یزد به عنوان پایتخت کتاب جهان در سال ٢٠٢٢ است. از این رو هم‌افزایی خوبی میان نهادهای شهری و غیر دولتی در برپایی جلسات شکل گرفته است.
وی ادامه داد: افتتاح شعبه استانی خبرگزاری کتاب ایران در شهر یزد، تجهیز کتابخانه‌ها، باغ کتاب دانشگاهی یزد، ایجاد زیر ساخت‌های فرهنگی در بخش گذر فرهنگ یزد، ایجاد پارک کتاب، اجرای سین کتاب، اجرای طرح کتابفروشی فعال، احیای کتابخانه زردشتیان یزد، فعالیت‌های ترویجی کتاب و پویش‌های کتابخوانی از جمله اقداماتی است که در این شهر انجام شده است.
شهردار یزد نیز در جلسه شورای سیاست‌گذاری پایتخت کتاب ایران با برشمردن فعالیت‌های انجام شده برای تقویت کتاب و کتابخوانی در شهر یزد گفت: ایجاد میدان کتاب، حمایت از نویسندگان بومی و آثار فولکوریک یزد، تولید کتاب‎های صوتی، جمع‌آوری هفت هزار جلد کتاب برای مناطق محروم، ایجاد بوستان تبادل کتاب و طراحی و ساخت المان‌های کتاب برای نصب در مراکز عمومی از جمله اقدامات شهرداری یزد بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار