مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین:

همه برنامه های مدارس امسال در چارچوب سند تحول بنیادین اجرا می‌شود

بوشهر(پانا)_مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین گفت: از سال تحصیلی جاری همه برنامه های مدارس و اداره های آموزش و پرورش براساس چارچوب سند تحول انجام خواهد شد.

کد مطلب: ۹۴۸۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
همه برنامه های مدارس امسال در چارچوب سند تحول بنیادین اجرا می‌شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، رضا مددی در نشست آموزشی-توجیهی تهیه و ابلاغ بسته انتظارات از مدارس مستند به برنامه اجرایی سند تحول بنیادین اظهار داشت: همه برنامه های وزارت آموزش و پرورش در تمام سطوح ستادی، استانی، منطقه ای و مدرسه ای در سال 98 مبتنی بر سند تحول بنیادین تهیه و تنظیم شده است.
وی با بیان اینکه همه برنامه های زیرنظام های سند تحول به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده است، گفت: در اجرایی کردن سند تحول به لحاظ برنامه هیچ گونه کاستی وجود ندارد.
مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین ادامه داد: برنامه های سال 98 در پایان فروردین با امضای وزیر آموزش و پررش ابلاغ شده است و تا پایان تیر آموزش و پرورش استان ها برنامه های استانی خود را تنظیم کردند و همچنین نیمه اول مرداد نیز مناطق آموزشی سراسر کشور برنامه های خود را تنظیم کردند.
مددی به رویکرد جدید در تدوین برنامه های مدرسه ای اشاره کرد و افزود: در هر منطقه آموزشی چهار کارگروه هماهنگی و برنامه ریزی براساس دوره های تحصیلی تشکیل می شود که معروف به 4 میز است.
وی اضافه کرد: این چهارکارگروه مسئولیت هماهنگی و یکپارچه سازی برنامه های آموزش و پرورش هر منطقه را در آن دوره تحصیلی به عهده دارد و برنامه ها را در قالب یک بسته به عنوان انتظارات به مدارس منطقه ارائه می کند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین یادآور شد: هماهنگی و یکپارچه سازی برنامه های آموزش و پرورش هر منطقه با مشارکت مدیران مدارس انجام خواهد شد.
مددی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش به منظور رویکرد کاهش تمرکز به روسای آموزش و پرورش سراسر کشور اختیار دادند که برنامه های هر منطقه را متناسب با مقتضیات آن منطقه با مشارکت مدیران مدارس منطقه تهیه و تنظیم کنند، تاکید کرد: از سال تحصیلی جاری همه برنامه های مدارس و اداره های آموزش و پرورش براساس چارچوب سند تحول انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: برای هماهنگی هر چه بیشتر بین حوزه های مختلف آموزش و پرورش از ابلاغ برنامه های تفکیکی به مدارس خودداری می شود و همه برنامه ها در یک کارگروه تخصصی منسجم می شود تا مدیران مدارس به راحتی از برنامه ها استفاده کنند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین اضافه کرد: گفتمان سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سال جاری در سطح مدارس کشور به طور جدی دنبال خواهد شد.
مددی در ادامه اظهار داشت: اهداف دوره های تحصیلی که مصوب شورای عالی آموزش و پرورش است مبنای تدوین برنامه و فعالیت های سال جاری آموزش و پرورش در سطح کشور است.
وی خاطرنشان کرد: کلیه فعالیت های آموزش و پرورش در سال جاری باید با برنامه های درسی مدارس هماهنگی لازم را داشته باشد و از این سو انسجامی در سطح مدارس کشور اتفاق خواهد افتاد.
مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین در خصوص تعارض بین مدل های تدبیر و تعالی مدیریت، مدرسه با برنامه سند تحول بنیادین گفت: این دو مدل قطعه کوچکی از مدل اجرایی کردن سند تحول در مدرسه است و اگر انطباق لازم را با سند نداشته باشند باید در آن ها تغییر ایجاد شود.
مددی با بیان اینکه دیکته برنامه به مدیران مدارس خلاف روح مدرسه محوری است، افزود: با توجه به آیین نامه اجرایی مدارس، مدیران مدارس باید برنامه تنظیم کنند و ستاد حق ندارد برنامه ای به مدارس دیکته کند و با این اوصاف باید گفت که تعالی برنامه نیست بلکه چارچوبی مناسب برای تدوین برنامه عمل در مدرسه است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار