استاندار مازندران: با جدیت پیگیر ایجاد منطقه آزاد در استان هستیم

ساری (پانا) - استاندار مازندران با اعلام این که طرح منطقه آزاد مازندران در ریل قانونی خود در حال پیگیری است، تأکید کرد که مدل سه لکه‌ای برای تشکیل منطقه آزاد با وفاق استانی همراه است.

کد مطلب: ۹۴۸۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد
استاندار مازندران: با جدیت پیگیر ایجاد منطقه آزاد در استان هستیم

احمد حسین‌زادگان در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت برگزار شد، گفت: امسال شرایط خاصی به دلیل تحریم در کشور وجود دارد اما با وحدت و تلاش نظیر هفته دولت سال های گذشته، پروژه ها و طرح های مختلفی به بهره برداری خواهد رسید.

حسین زادگان با اشاره به این که رفع مشکلات مردم و توسعه و شکوفایی اقتصادی استان از جمله دغدغه های اساسی ماست، عنوان کرد: با نگاه به ظرفیت درون استان و بهره گیری از توانمندی ها و مزیت های فراوان مازندران، فرآیند توسعه را در جهت رفع مشکلات مردم پیگیری می‌کنیم و باید تلاش کنیم با ظرفیت‌های دورن استان موانع را رفع کنیم.

استاندار مازندران گفت: در راستای بهره گیری از ظرفیت های مغفول اقتصادی در استان برنامه خارج کردن واحد های صنعتی درتملک بانکها در کارگروه ستاد تسهیل پیگیری و ۷۰ واحد از تملک خارج شدند.

حسین زادگان با اشاره به این که حفظ اشتغال و خارج شدن کارخانجات از تملک بانک ها تداوم دارد و تاکنون حدود 60 کارخانه فعالیت مجدد را شروع کرده اند، افزود: این واحدها با شرایط خاص به کارآفرین دارای اهلیت واگذار می شود و مابقی واحدها ی در تملک نیز برای خروج از تملک بانک ها پیگیری می شود.

او با بیان این که بخش معدن در توسعه استان مغفول مانده است، گفت: پیگیری های لازم برای مطالعات مورد نیاز در این حوزه براساس مصوبات گذشته انجام شده و به زودی در بخش بلده اکتشافات جدیدی شروع خواهد شد.

حسین‌زادگان:
نخستین پروژه استخراج معدنی فلورین در غرب استان در آینده نزدیک شروع می‌شود.

نماینده عالی دولت در مازندران افزود: نخستین پروژه استخراج معدنی فلورین در غرب استان در آینده نزدیک شروع می‌شود.

استاندار مازندران به شناسایی ۱4۰ نقطه از ساحل خزر برای استقرار اسکله گردشگری دریایی اشاره کرد و گفت : این اسکله ها دارای متقاضیان زیادی است و با هزینه پایین راه اندازی می‌شود.

به گفته وی این طرح در راستای گردشگری دریایی پیگیری و عملیاتی می‌شود.

حسین زادگان توسعه پروژه های ماهیان خاویاری و ماهی در قفس را از دیگر پروژه های بهره گیری از دریا در مازندران بیان کرد.

استاندار مازندران گسترش کشاورزی را برنامه مهم استان بر شمرد و گفت: در این راستا علاوه بر کشت برنج با ظرفیت فعلی، کشت دوم نیز در دستور کار قرار دارد.

حسین زادگان با اشاره به کمبود آب برنامه کشت دوم را مربوط به کلزا دانست و اضافه کرد: همچنین در این برنامه کشت محصولات گلخانه ای نیز با شدت بیشتری به دلیل وجود ظرفیت مناسب در این بخش پیگیری می شود.

او ادامه داد: در حوزه دامی نیز طرح یک هزار رأسی دام کوچک در چهاردانگه ساری در دست اجراست.

نماینده عالی دولت در مازندران مهم ترین مشکل توسعه کشاورزی در مازندران را نداشتن پایانه صادراتی دانست و گفت: در حال حاضر برنامه تکمیل پایانه های صادراتی گل و گیاه و برنج در دست اجراست و پایانه برنج امروز در فازیک با حضور معاون اول رییس جمهوری افتتاح می شود.

او با اعلام این که راه اندازی پایانه های صادراتی زمینه را برای صادرات بخصوص در شرایط تحریمی ایجاد می کند، افزود: مشکلات مالی پایانه روماک آن گره گشایی شد و این پروژه نیز به مرحله اجرای کار رسید.

حسین زادگان اظهار داشت: باید توسعه صادرات ما با محوریت کشورهای حاشیه خزر اجرایی شود و با شرایط خاصی که این کشورها دارند باید تلاش شود صادرات به این کشورها افزایش یابد.

او عنوان کرد: صندوق ضمانت نیز تا سقف یک میلیارد دلار صادرات را ضمانت می کند و این کار می تواند سطح صادرات ما را با کاهش ریسک افزایش دهد.

نماینده عالی دولت در مازندران توجه به سمن ها را در راستای افزایش مشارکت اجتماعی برنامه مهم خود در استان اعلام کرد و گفت: بزودی بزرگ‌ترین سمن استان با ۱۲۰ هزار عضو در حوزه دانش آموزی فعال می‌شود.

او ادامه داد: این برنامه در سایر حوزه‌ها به خصوص ورزشی نیز در راستای نشاط و امید اجتماعی پیگیری می شود و ارشاد نیز باید برنامه‌های خود را در حوزه نشاط اجتماعی اجرایی کند.

استاندار مازندران مبارزه با فساد را مهمترین برنامه دوره مدیریتی خود اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: در این راه امضاء های طلایی شنایی و نظارت برآنها بیشتر شد.

حسین زادگان افزود: کسانی که احتمال لغزش آن ها وجود داشت جا به جا و یا حتی بی سر و صدا برکنار شدند و مبارزه با فساد اداری جدی است.

او تکریم‌ ارباب رجوع را از دیگر برنامه های خود در راستای سیاست ها و برنامه های دولت تدبیر و امید اعلام کرد.استاندار مازندران گفت که پیشنهاد تشکیل منطقه آزاد در مازندران در سه لکه به تایید دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور رسیده است.

استاندار با اعلام این که طرح منطقه آزاد مازندران در ریل قانونی خود در حال پیگیری است، گفت که مدل سه لکه ای برای تشکیل منطقه آزاد هم با وفاق استانی همراه است.

احمد حسین‌زادگان افزود: با تأیید شورای عالی منطقه آزاد، این پیشنهاد برای تصویب به هیات دولت ارائه می شود.

نماینده عالی دولت در مازندران اختلاف درون استانی را دلیل تاخیر چند دهه ای در تشکیل منطقه آزاد برای استان مازندران دانست و بر ضرورت حفظ همگرایی و وفاق پیرامون طرح سه لکه ای تاکید کرد.

او ایجاد منطقه آزاد در استان مازندران را مطالبه عمومی با قدمت حدود سه دهه ای برشمرد و تاکید کرد: انتظار داریم این مطالبه بحق و به تاخیر افتاده مردم استان محقق شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار