نوزاد سرراهی اهل مهاباد به بیمارستان منتقل شد

ارومیه(پانا)- رییس شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: نوزاد رها شده در یکی از مناطق این شهرستان به بیمارستان امام‌خمینی (ره) منتقل شد.

کد مطلب: ۹۴۸۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد
نوزاد سرراهی اهل مهاباد به بیمارستان منتقل شد

امیر بهزاد ایرنا افزود: این نوزاد که هنوز بند ناف آن نیز بریده نشده، نشان می‌دهد پس از به دنیا آمدن توسط مادر یا والدین در کنار خیابان رها شده است.

وی اضافه کرد: این نوزاد به علت کبودی پوست بلافاصله توسط اورژانس بستری و برای تکمیل مراحل درمان و بهبودی به بخش زایمان فرستاده شد که هم‌اکنون وضعیت جسمانی مساعدی دارد.

وی با بیان اینکه این نوزاد تازه به دنیا آمده پسر است، اظهار داشت: پس از تکمیل شدن مراحل درمانی در چند روز آینده، نوزاد به اداره بهزیستی مهاباد تحویل داده خواهد شد.

رییس اداره بهزیستی مهاباد هم در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این نوزاد اولین مورد از رهاشدن نوزاد طی سال‌جاری در سطح شهر است که پس از بهبودی سرپرستی آن را این اداره برعهده خواهد گرفت.

مهران یوسفی با بیان اینکه رهاکردن کودک مصداق بارز کودک‌آزاری است، عنوان کرد: در صورت مشخص نشدن والدین نوزاد، این اداره سرپرستی آن را به یکی از خانواده‌هایی که در انتظار نوزاد بی‌سرپرست هستند، خواهد داد.

وی تاکید کرد: در صورت پیدا شدن والدین این نوزاد از طرف اداره بهزیستی علیه آنان به علت کودک‌آزاری شکایت و اعلام جرم می‌کند.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه کودک آزاری بلافاصله با شماره تلفن ۱۲۳ مرکز اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی تماس برقرار کنند و موضوع را گزارش دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار