جشنواره تئاتر لاهیجان، مخاطب‌محور است

رشت (پانا) - مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان نسبت به بسیاری از جشنواره هایی که در کشور برگزار می شود؛ ویژگی های خاصی دارد و این جشنواره مخاطب محور است و نقش مهمی در ایجاد نشاط و شادی در مردم دارد.

کد مطلب: ۹۴۸۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره تئاتر لاهیجان، مخاطب‌محور است

مدیر کل هنر های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه دهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند با بیان اینکه برگزاری دهمین سال این جشنواره دلیلی بر تثبیت این جشنواره است، گفت : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه خود می داند که از اینگونه جشنواره ها حمایت کند.

کرمی اظهارامیدواری کرد که این جشنواره بتواند الگویی برای سایر جشنواره هایی باشد که در سراسر کشور برگزار می شوند.

حسین مسافر آستانه یکی از داوران دهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان نیز در این مراسم گفت: این جشنواره طی ۱۰ سال برگزاری در شهر لاهیجان تاثیرات شگرفی ار نظر فرهنگی با موضوع تئاتر روی مخاطبان داشته که تاکنون روی تاثیر آن تحقیقی انجام نشده است .

وی با اشاره به تاثیر این جشنواره تصریح کرد: اگر قرار بود در این مدت شهر لاهیجان برای معرفی خود و بیان جلوه های زیبای شهر لاهیجان سرمایه گذاری کند، بیانی بهتر از هنر نمایش وجود نداشت.

وی خواستار انجام پژوهشی برای دستاوردها و تاثیرگذاری این جشنواره شد و اظهار داشت: پژوهشی درباره تاثیرگذاری این جشنواره از همه ابعاد لازم و ضروری است تا تاثیرگذاری آن مشخص و ایمان به برگزاری این جشنواره افزایش یابد.

وی به نمایندگی از سوی هیات داوران گفت: اهمیت این جشنواره ایجاب می کند که دبیرخانه دائمی طولانی مدت برای آن راه اندازی شود تا بتواند بطور مستمر با هنرمندان و مسئوولان کشوری بویژه در بخش نمایشی ارتباط مداوم داشته باشد و فقط به مدت برگزاری جشنواره بسنده نشود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان نیز گفت: تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با حقوق شهروندی گره خورده و یک مطالبه عمومی و همیشگی در این شهرستان است .

فیروز فاضلی خاطرنشان کرد: کمک به تئاتر خیابانی لاهیجان یک مطالبه ملی است و باید از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان شهرستان نسبت به برگزاری این جشنواره برنامه ریزی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار