رییس مرکز استعدادهای درخشان: فرهنگ و هنر انسان را جهت می‌دهد

تهران (پانا) - رییس مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان تاکید کرد فرهنگ و هنر انسان را جهت می‌دهد و کمک می‌کند انسان در درون خود محور زیبایی، دانایی و شاد بودن را تقویت کند.

کد مطلب: ۹۴۸۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد
رییس مرکز استعدادهای درخشان: فرهنگ و هنر انسان را جهت می‌دهد

فاطمه مهاجرانی در مراسم افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزان دختر کشور که عصر امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد گفت: حضرت علی ما را از بند هر موجودی رها کرد و انسان را به انسانیت خود ارجاع داد تا انسان بندگی خدا را کند ایشان نشانگر یکی از مولاهای واقعی هستند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداهای درخشان و دانش پژوهان جوان افزود: امروز را به فال نیک می‌گیریم، ۲۸ مرداد روزی است که استعمار نگذاشت ایران آنگونه که باید حرکت کند فراموش نمی‌کنیم در این روز کودتایی شکل گرفت تا ایران از مسیر خود تغییر جدی داشته باشد.

مهاجرانی گفت: یادتان باشد مردمی که تاریخ را نمی‌دانند باید آن را تکرار کنند. بین عید غدیر، ۲۸ مرداد و این جشنواره یک ربط معنایی خوب وجود دارد که فرهنگ و هنر می‌تواند ما را آزاد و آزادی ما را معنا کند.

او افزود: انسانی که فرهنگ و هنر نداشته باشد بادکنک رهاست. فرهنگ و هنر انسان را جهت می‌دهد و کمک می‌کند انسان در درون خود محور زیبایی، دانایی و شاد بودن را تقویت کند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداهای درخشان و دانش پژوهان جوان هنر را ابزار به‌زیستن دانست و گفت: حضور شما دانش‌آموزان بسیار مغتنم است. معتقدم حال زنان جامعه خوب باشد حال جامعه خوب‌تر است چون وجود زن پرورنده است.

مهاجرانی فرهنگ را در ریشه‌های ما دانست و افزود: فرهنگ باعث می‌شود نام ایران را فراموش نکنیم و هویت ایرانی و اسلامی خود را نگه داریم لذا باید تلاش کنیم انسان‌های دانا و خردمندی باشیم. علم نیز باید به بهتر دیدن ما کمک کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار