ارتقاء کیفیت چای گیلان با اجرای طرح های نوین در باغات

رشت ( پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: اجرای طرح های نوین و آبیاری مناسب باغات چای، در بالا رفتن کیفیت محصول نقش مهمی دارد.

کد مطلب: ۹۴۸۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
ارتقاء کیفیت چای گیلان با اجرای طرح های نوین در باغات

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: در بازدید از باغات و کارخانجات چای آستانه اشرفیه با بیان اینکه اجرای طرح های نوین و آبیاری مناسب باغات چای موجب می شود تا چایکاران محصول چای باکیفیت تری را نیز به دست آورند، افزود: پرداخت تسهیلات مناسب به چایکاران به منظور اجرای طرح های آبیاری مناسب باغات چای در اولویت و برنامه های جهاد کشاورزی استان گیلان قرار دارد.

وی با اشاره به سیاست های دولت در زمینه حمایت تولید محصول چای داخلی ادامه داد: امیدواریم با توجه به سیاست های حمایتی شاهد تحولات خوبی در بخش کشاورزی باشیم و این روند همچنان ادامه پیدا کند.

درجانی خاطرنشان کرد: در استان‌های گیلان و مازندران ۲۵ تا ۲۸ هزار هکتار باغ چای وجود دارد که ۹۰ درصد این باغ‌ها در گیلان است.

وی تصریح کرد: برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره، تابستانه و پاییزه صورت می‌گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور و مهرماه انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار