در آستانه عید غدیر مدح علی به زبان‌های مختلف در اصفهان طنین انداز شد

اصفهان (پانا) - مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی شعر نهج البلاغه با شعر خوانی به زبان‌های مختلف در اصفهان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۴۸۰۴۸
لینک کوتاه کپی شد
در آستانه عید غدیر مدح علی به زبان‌های مختلف در اصفهان طنین انداز شد

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین المللی شعر نهج البلاغه، مراسم اختتامیه سومین دوره از جشنواره بین المللی بهشت بیان با حضور هنرمندان و ارادتمندان مولای متقیان برگزار شد. در این مراسم که به همت بنیاد قرآن و نهج البلاغه برپا شد شاعران به زبان های مختلفی از جمله انگلیسی ، فرانسوی، اردو، هندی اشعار خود را بیان کردند.
آیت العظمی مظاهری مرجع عالیقدر پیامی به این جشنواره ارسال نمودند که توسط مسعود رجایی مدیر بنیاد قرآن و نهج البلاغه قرائت شد، در بخشی از این پیام آمده است: "جشنواره بین المللی شعر نهج البلاغه را که به منظور بهره گیری از زبان شعر و ادب فارسی در رستای ترویج معارف والای علوی (سلام الله علیه) و تعالیم حیات بخش کتاب مقدس نهج البلاغه برگزار می گردد گرامی می داریم و امید می بریم سعی مشکور شاعران و فرهیختگان و متصدیان این جشنواره در پیشگاه با کرامت امیر مومنان و مولای متقیان (ع) به بهترین وجه پذیرفته گردد. هم آموزه های انسان ساز نهج البلاغه و هم گفتمان سرنوشت ساز غدیر -که اینک جشنواره شما شاعران و ادیبان در آستانه آن یوم الله بزرگ برگزار گردیده است- باید همواره با بهره گیری از زبان های گوناگون علمی و پژوهشی، تبلیغی و ترویجی و نیز هنریو ادبی توصیف بیان گردد ..."
بخش دیگر این برنامه قرائت پیام آیت الله دین پرور نماینده ولی فقیه در بنیاد بین المللی نهج البلاغه بود.
در ادامه دبیرخانه سومین جشنواره بین المللی شعر نهج البلاغه بهشت بیان نتایج داوری آثار ارسالی به دبیرخانه را بدین شرح اعلام نمود و حاضران هدایای و لوح یادبود و تندیس جشنواره را دریافت نمودند.
علی موسوی گرمارودی از تهران
دادیار احمدی از ساری
محسن سلطانی از اصفهان
آرش پور علیزاده از رشت
نسیمبا لمبا جعفر از کشور کنگو شعر به زبان انگلیسی
قاسم رضا از کشور هند شعر به زبان اردو
هانا میرزایی از کشور آمریکا شعر به زبان فارسی
خوانش شعر هانا میرزایی از آمریکا به زبان فارسی، شعر خوانی نسیمبا لمبا جعفر از کنگو به زبان انگلیسی و فرانسوی و فارسی، شعر خوانی محسن ناصحی و محسن سلطانی و اجرای سرود توسط کودکان جامعه المصطفی العالمیه از بخش دیگر این برنامه بود که مورد توجه حاضران قرار گرفت.
گفتنی است جشنواره شعر نهج البلاغه سومین دوره خود را به صورت بین المللی تجربه می کند، دوره پیشین این جشنواره به صورت ملی برگزار و بیش از 400 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد. سومین دوره این جشنواره با ارسال فراخوان جشنواره به سراسر جهان همراه بود و ندای روح بخش کلام مولای متقیان موجب شد تا آثاری ارزشمند از سراسر جهان و به زبان های مختلف به این جشنواره ارسال شود. داوری این جشنواره و ترجمه آثار این جشنواره انجام گرفته و منتخبین این جشنواره معرفی شدند. دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی شعر نهج البلاغه در اصفهان تشکیل شد که سوغاتی گرانبها برای اصفهان محسوب می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار