مجمع عمومی اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور در اردبیل

اردبیل (پانا) - سی و ششمین مجمع عمومی عادی سالیانه اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور به میزبانی اردبیل در فرهنگسرای بانوان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۴۸۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد
مجمع عمومی اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور در اردبیل

حمیدلطف الهیان ،شهردار اردبیل ضمن خیرمقدم گویی به با اشاره به تاثیر توسعه حمل و نقل عمومی در ارتقای کیفیت زندگی در جوامع امروزی افزود: در شرایط اقتصادی پیچیده امروز مجموعه مدیریت شهری در خط مقدم ارائه خدمات قرار دارد شاید بلحاظ تنگنای مالی در اجرای پروژه های بزرگ خدمات شهری نتوانیم موفق باشیم اما تاکسیرانی ، اتوبوسرانی و حمل و نقل عمومی بعنوان بخش مهمی از مدیریت شهری مداوم و بروز و در همه شرایط در خدمت مردم است که بسیار قابل ارج می باشد.

او با بیان اینکه به جهت مالی شهرداری ها وتاکسیرانی در بهبود و ارتقای ناوگان و حمل و نقل عمومی با مشکل مواجه هستند افزود: ورود بانک ها را ضروری میدانیم، اگر تامین فاینانس خارجی میسر نیست فاینانس داخلی می تواند به ارتقای حمل و نقل عمومی کمک کند.

شهردار اردبیل ادامه داد: منابع اندکی در اختیار مدیریت شهری داریم و بضاعت شهرداری ها بسیار محدود است ، اما بیش از 300نوع خدمات به عهده شهرداری هاست وباید شهرداری ها آن خدمات را آنلاین به مردم ارائه دهند وخدمات حمل و نقل عمومی بخشی از آن است.

لطف الهیان افزود: پیاده مداری یکی از ضروریات جامعه امروز است وقتی حمل و نقل عمومی به مدیریت شهری کمک می کند بسیاری از مشکلات شهری از جمله بحث پاکیزگی شهر، ترافیک ، مصرف انرژی حل می شود اگر تلاشمان بر ایجاد سرزندگی شهری وپیاده مداری وانسان محور بودن شهرهاست این موضوع جایگزین استاندارد و مناسبی می خواهد و ما انتظار داریم که این جایگزین به شکل درست وبا همکاری همه مجموعه ها انجام گیرد.

حصاری ،مدیر کل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور نیز گفت :ناوگان تاکسیرانی به عنوان یک مود حمل و نقل همگانی از اهمیت بسیاری ویژه ای در شهرها برخورداره و 330 هزار تاکسی شهری تحت نظارت شهرداری ها هستند ،کرایه تاکسی ها تحت نظارت وکنترل شده می باشد و دولت هم موظف است از ناوگان و رانندگان تاکسی ها حمایت بکند.

او با اشاره به وجود 190 هزار تاکسی فرسوده در شهرها بر نوسازی ناوگان تاکسیرانی تاکید کرد.

مدیر کل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور افزود: سامانه ملی جامع سرویس دانش آموزی که با پشتکار وزارت کشور، اتحادیه تاکسیرانی شهرداری ها و با کمک وزارت آموزش و پرورش، بخشداری ها واستانداری ها و وزارت راه وشهرسازی راه اندازی شد یک ماه دیگر با آغاز سالتحصیلی جدید جشن یکسالگی سپند برگزار خواهد شد.

حصاری گفت: در این مجمع انتخابات هیات مدیره اتحادیه تاکسیرانی نیز برگزار شدو سازمان های مسافر وتاکسیرانی شهرداری های شیراز و کرمانشاه موفق شدند به هیات مدیره راه پیدا کنند.

ضامنی، مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی های کشور نیز گفت: این مجمع سالی دوبار برگزار می شود و افتخار این را داشتیم که سی و ششمین مجمع اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور را در شهر زیبای اردبیل برگزار کنیم در این مجمع اعضای اتحادیه تاکسیرانی از 90 شهر کشور گرد هم آمدند و موضوعات مختلف حوزه تاکسیرانی شهری از جمله مباحث نوسازی تاکسی مشکلات و راهکارهای پیش روی تاکسیرانی و بیمه رانندگان بررسی و راهکارهای مورد نظر ارائه خواهد شد و امیدواریم با همکاری مجموعه وزارت کشور وسازمان تامین اجتماعی بتوانیم بیمه رانندگان تاکسی را فعال کنیم.

او ادامه داد همچنین در خصوص تاکسی های برخط و لزوم تجهیز سیستم تاکسی رانی برخط و استفاده از تکنولوژی های جدیدتاکید شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار