۳۹هزار تُن گندم از کشاورزان بوکان خریداری شد

ارومیه(پانا)- رییس شرکت خدمات بازرگانی دولتی بوکان گفت: تاکنون بیش از ۳۹ هزار تُن گندم از کشاورزان این شهرستان به صورت تضمینی خریداری شده است.

کد مطلب: ۹۴۷۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
۳۹هزار تُن گندم از کشاورزان بوکان خریداری شد

وریا شیرزاد اظهار داشت: این میزان گندم از ابتدای شروع خرید تضمینی این محصول ( اول خرداد) تاکنون توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی شهرستان از کشاورزان بوکانی خریداری شده است.

وی از تحویل موقت سیلوی ۷۰ هزار تنی این شهرستان پس از گذشت ۱۵ سال خبر داد و افزود: در حال حاضر پرسنل شرکت خدمات بازرگانی دولتی بوکان در سیلو مستقر شده و اقدام به خرید گندم تضمینی در این مکان می‌کنند.

شیرزاد اضافه کرد: سیلوی ۷۰ هزار تنی بوکان برای ذخیره سازی گندم تولیدی این شهرستان و جلوگیری از ارسال آن به دیگر مناطق استان و شهرستان‌های همجوار یکی از نیازهای اساسی کشاورزان منطقه به شمار می‌رود که امسال این امر محقق شد و به مرکز خرید دایمی تبدیل شد.

وی با بیان اینکه مدت زمان پرداخت وجه گندم‌کاران، حداکثر ۱۰ روز پس از معرفی به بانک بوده و این امر در رضایتمندی کشاورزان موثر است، اظهار داشت: سال گذشته ۸۴ هزار تن گندم از کشاورزان بوکانی خریداری شد.

رییس شرکت خدمات بازرگانی دولتی بوکان در مورد پرداخت مطالبات کشاورزان بوکانی گفت: تاکنون ۴۵میلیارد ریال پول کشاورزان پرداخت شده و پرداخت مطالبات کشاورزان همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، هم اکنون میزان ذخیره‌سازی گندم در بوکان، ۲۵ هزار تن است که با افتتاح این طرح میزان ذخیره‌سازی گندم در این شهرستان به بیش از ۹۵ هزار تن در سال افزایش پیدا می‌کند.

شهرستان بوکان با ۱۱۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت هر ساله مقام نخست تولید گندم آذربایجان غربی را به خود اختصاص می دهد و بر این اساس این شهرستان، انبار غله استان لقب گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار