به دلیل شرایط خاص بخش کشاورزی؛

ارزان ترین سرمایه ها و اعتبارات در اختیار بخش کشاورزی قرار گیرد

شیراز(پانا)_ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس هدف فعالیت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی را رفع دو نقیصه در بخش کشاورزی برشمرد و با اشاره به اینکه این مهم توسط صندوق ها با تلفیق اعتبارات مردمی به خوبی فراهم می‌شود گفت: به دلیل شرایط خاص بخش کشاورزی ارزان ترین سرمایه ها و اعتبارات در اختیار بخش کشاورزی قرار گیرد.

کد مطلب: ۹۴۷۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد
ارزان ترین سرمایه ها و اعتبارات در اختیار بخش کشاورزی قرار گیرد

محمد مهدی قاسمی در گردهمایی معاونین و مدیران ارشد بخش کشاورزی این استان و اعضاء هیئت مدیره و مدیران صندوق حمایت از بخش کشاورزی استان فارس که به منظور جاری سازی اهداف و ماموریت های صندوق های شهرستانی و ارائه چالش های موجود برگزار شد با بیان اینکه صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در نقش آفرینی موثر بوده است گفت: این صندوق ها در امور مالی و اقتصادی با تجمیع منابع خورده مالی بستری برای امکان حمایت های موثر را فراهم می کند و سبب مشارکت در فعالیت های مختلف می شود.

قاسمی با بیان اینکه استان فارس دارای ١٢ صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی است گفت: هنگامی که عملکرد مدل های مالی مشاهده میشود متوجه میشویم که در کمبود سرمایه معضلی نداریم بلکه در نحوه ی استفاده از این سرمایه مشکل داریم.

او ادامه داد: صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی نسبت به منابع بانکی منابع اندکی را در اختیار دارند اما به دلیل بهره گیری مناسب توانسته است بهره برداری موثری در رفع مشکلات مردم و بهره بردان بخش کشاورزی داشته باشند که نشان دهنده این است که صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در استفاده از مشکارت فکری تمام زینفعان در هم افزایی استفاده کنند کوشا بوده است که ارزشمند تر از منابع جزیی مالی است که بهره بردان در آن مشارکت کردند.

او ادامه داد: صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان فارس منابع اندکی را دارا است اما به دلیل استفاده بهینه توانسته اند بهره برداری خوبی کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اضافه کرد: بخش کشاورزی فارس سهم ١٠ درصدی در تولید محصولات کشاورزی را دارا است که در طول زمان های متوالی محصولات استراتژیک را برای کشور تامین می کرد.

قاسمی با بیان اینکه صندوق های شهرستانی نیازمند آموزش و توانمند سازی هستند به مدیران و معاونین صندوق گفت: روز به روز به چگونگی استفاده بهینه از صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی به نفع بخش کشاورزی و زنجیره کشاورزی استان استفاده شود.

او در انتهای این جلسه نیز بیان داشت: ساختار صندوق های حمایت از بخش کشاورزی شهرستانی بسیار برای این سازمان دارای اهمیت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس جلب مشکارت حداکثری ،پاسخگویی ،انسجام و هماهنگی را از مهم ترین خواستار جهادکشاورزی جهادکشاورزی از ارکان صندوق های حمایت از شهرستان دانست و به مدیران صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی این استان تاکید کرد که شما مدیران باید نحوه ی خدمت را بیاموزید.

قاسمی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به دنبال توسعه نقش آفرینی است اضافه کرد: صندوق ها در هم افزایی نیز توانسته است کوشا باشد.

خـبرنگار:محمد فروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار