طی یک ماه اخیر

یک موسسه مجاز و ۷ موسسه غیر مجاز اعزام دانشجو پلمب شدند

تهران (پانا) - مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان گفت در یک ماه اخیر 7 موسسه غیر مجاز اعزام دانشجو و یک موسسه مجاز که ضوابط قانونی را رعایت نکرده‌اند، پلمب شده‌اند.

کد مطلب: ۹۴۷۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
یک موسسه مجاز و ۷ موسسه غیر مجاز اعزام دانشجو پلمب شدند

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، ابراهیم حاجی‌زاده اظهار کرد: موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور که دارای مجوز فعالیت از وزارت علوم هستند باید طبق آیین‌نامه مصوب هیات دولت و دستورالعمل نظارت بر فعالیت موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور که از سوی کارگروه نظارت براین موسسات ابلاغ شده است رفتار کنند در غیر این صورت با آنان برخورد قانونی می‌شود.

وی افزود: موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور باید با ارائه اطلاعات صحیح و واقعی به متقاضیان، به آنان در زمینه تحصیل در خارج از کشور راهنمایی و مشاوره بدهند.

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور که دارای مجوز باشند ولی طبق مقررات و ضوابط تخلف داشته باشند لغو مجوز شده و موسسه آنها با همکاری نیروی انتظامی پلمب می‌شود.

وی از لغو مجوز ۱۱۵ موسسه اعزام دانشجو دارای مجوز در سال‌های اخیر به دلیل رعایت نکردن ضوابط قانونی خبر داد و گفت: به کلیه موسسات اعزام دانشجو هشدار می‌دهیم در صورت رعایت نکردن قانون لغو مجوز خواهند شد. در یک ماه گذشته نیز هفت موسسه فاقد مجوز و یکی از موسسات دارای مجوز به علت تخلف لغو مجوز و از سوی اداره کنترل و نظارت بر صنوف پلیس امنیت پلمب شدند.

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان در مورد افراد و موسساتی که بدون مجوز فعالیت می‌کنند، گفت: اگر موسسهای علاقمند به فعالیت صحیح و درست در زمینه اعزام دانشجو به خارج از کشور است و شرایط اولیه قانونی را دارد از مسیر قانونی نسبت به اخذ مجوز اقدام کند.

وی از همکاری پلیس امنیت کشور برای برخورد با موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور فاقد مجوز قدردانی کرد و گفت: موضوع این نوع از موسسات نیز در حال پیگیری است و سعی می‌شود با تمام امکانات در این موارد با جدیت و حساسیت بیشتری پیگیری شود.

حاجی زاده با اعلام اینکه اسامی موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور دارای مجوز در سایت اداره کل بورس و اعزام دانشجویان به نشانی HTTP://SCHOLARSHIP.SAORG.IR در دسترس عموم مردم است؛ از خانواده‌ها در خواست کرد موارد تخلف موسسات را به این اداره کل اعلام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار