نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در اردبیل به کار خود خاتمه داد

اردبیل (پانا)- نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در اردبیل با تجلیل از برگزیدگان به کار خود خاتمه داد.

کد مطلب: ۹۴۷۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد
نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در اردبیل به کار خود خاتمه داد

در این جشنواره مدیر کل کتابخانه های عمومی اردبیل اظهار داشت : در سطح کشور 1میلیون و 364هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند که سهم استان اردبیل 21 هزار و 683 نفر می باشد .

پروانه رضاقلی زاده با بیان اینکه نهمین دوره جشنواره در دو بخش آنلاین و مکتوب برگزار شد ، تصریح کرد : در بخش آنلاین بیش از 14 هزار نفر و در بخش مکتوب نیز7 هزار نفر در این دوره از جشنواره شرکت کرده اند.

او ابراز داشت: در بخش فردی جشنواره بیش از 12 هزار نفر و در بخش خانوادگی نیز بیش از هزارنفر شرکت کرده اند که نسبت به سال گذشته شاهد رشد 7 برابری هستیم.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به ظرفیت های فضای مجازی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ، ابراز داشت : با برنامه ریزی صحیح باید از بستر فضای مجازی در ترویج فرهنگ کتابخوانی استفاده شود.

رضاقلی زاده جشنواره کتابخوانی رضوی را فرصتی طلایی برای ترویج فرهنگ فاخر رضوی و کتابخوانی دانست و گفت : از تلاشها و حمایت های انجمن های کتابخانه های عمومی در سطح شهرستان های استان بویژه فرمانداران استان ، روسای ادارات و دستگاه ها و کتابداران در برگزاری باشکوه این دوره از جشنواره قدردانی می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ناصر نصیری ،مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان نیز با گرامیداشت دهه امامت و ولایت ، اظهار داشت : سیره پیامبران و ائمه اطهار اسوه و الگوی همه مسلمانان است و بدون شک رویگردانی از آنان موجب انحراف بشریت می شود.

او با بیان اینکه خانواده ها نیز باید در ترویج فرهنگ رضوی همت کنند،ابراز داشت : باید همگان از فرصت دهه امامت و ولایت در راستای افزایش معرفت نسبت به ائمه اطهار (ع) استفاده نمایند.

در ادامه جلسه یعثوب نژاد محمد، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اردبیل هم با اشاره به سرانه پایین کتابخوانی در سطح کشور ، گفت : جشنواره رضوی بستر مناسبی را برای برای افزایش مطالعه در سطح کشور فراهم می کند.

او با بیان اینکه نظام آموزشی کشور باید بر مبنای جستجوی منابع باشد،افزود:ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین قشر دانش آموزان از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید در راستای تربیت نسلی کتابخوان تلاش کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اردبیل گفت :جشنواره کتابخوانی رضوی یک رویدا بزرگ فرهنگی در سطح کشور می باشد که موجب ترغیب و تشویق آحاد و اقشار مختلف مردم به کتابخوانی می شود.

در پایان این مراسم ازمنتخبین جشنواره کتابخوانی رضوی و خانواده شهید معظم بهزاد محمدی با اهدای لوح وهدایایی تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار