در گفت‌وگو با پانا

مدیرعامل متروی تهران: 4 رام قطار تا پایان مرداد به ناوگان مترو اضافه می‌شود

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) گفت چهار رام قطار آماده شده است که پایان ماه جاری همزمان با بخش شرقی خط 7 به بهره‌برداری می‌رسد و به ناوگان مترو اضافه می‌شود.

کد مطلب: ۹۴۷۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیرعامل متروی تهران: 4 رام قطار تا پایان مرداد به ناوگان مترو اضافه می‌شود

علی امام در گفت‌وگو با پانا در پاسخ به این پرسش که چرا اعتباری که از محل فروش اوراق مشارکت برای مترو کسب شد در همان زمان برای خرید تجهیزات هزینه نشد تا تحریم‌ها مشکلی برای مترو ایجاد نکند، گفت: این موضوع به تحریم‌ها مربوط نیست. اوراق انتهای آذرماه سال 97 آمد، تحریم‌ها در دو مرحله یکی در مردادماه و دیگری در 13 آبان ماه اعمال شد. در واقع اعتبار اوراق مشارکت یک ماه و نیم بعد از گام دوم تحریم‌های ظالمانه به دست ما رسید.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) افزود: با زحماتی که طی سه سال گذشته کشیده شده بسیاری از تجهیزات مترو، در داخل انجام می‌شود که این موضوع جای افتخار دارد.

وی تصریح کرد: 700 میلیارد تومان اعتبار اوراق مشارکت بود که خیلی برکت داشت و مصداقش این بود که سه اتفاق شکل گرفت. اولین اتفاقی که پس از تزریق اعتبار افتاد در بخش شمالی خط 7 بود که بین ایستگاه نواب تا صنعت افتتاح شد.

امام اضافه کرد: همچنین 9 کیلومتر از خط 6 (ایستگاه دولت آباد تا میدان شهدا) با برنامه‌ریزی‌هایی که شده بود و با پولی که تزریق شد، انتهای سال گذشته آماده بهره‌برداری بود اما رئیس‌جمهوری در آن ایام وقت نداشتند و در نهایت 18 فروردین ماه امسال افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) گفت: اتفاق دیگری که پس از تزریق اعتبار اوراق مشارکت افتاد این بود که واگن‌سازی برای مونتاژ 70 دستگاه واگن آلومینیومی که ترخیص شده بود نیاز به پول داشت که وقتی پول تزریق شد، اولین رام قطار آخر سال به پایان رسید و بعد از سال هم با پول‌هایی که از همین محل تأمین شد، چهار رام قطار آماده شده است که پایان ماه جاری همزمان با بخش شرقی خط 7 به بهره‌برداری می‌رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار