سینما باید در سبد فرهنگی کودکان قرار گیرد

اصفهان (پانا) - سینما که از لحاظ تاریخی، دومین وسیله‌ ارتباط‌ جمعی و هفتمین هنر به شمار می‌رود، اولین وسیله ارتـباطی است که با جان بخشیدن به تصاویر، ویژگی اساسی خود را از رسانه قبلی‌ و رسانه‌های‌ بعدی متمایز ساخته و آن‌‌ "تصویر‌ متحرک" است.

کد مطلب: ۹۴۷۸۱۵
لینک کوتاه کپی شد
سینما باید در سبد فرهنگی کودکان قرار گیرد

بـاید‌ در نظر داشت که سینما از جهات گوناگون فرهنگی در جوامع معاصر مقام مهمی دارد و به اشاعه اندیشه‌ها و توسعه معلومات انـسانی کمک فراوان می‌کند و چون این رسانه، تصویر و صوت را درهم‌ می‌آمیزد و از صـنعت و هـنر مـایه می‌گیرد، تأثیرش در اذهان و نفوس بسیار شدید بوده که به همین جهت ضروری است که نهادینه کردن استفاده از آن از قشر کودکی صورت گیرد.
مدیر فرهنگسرای تخصصی رسانه وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه برنامه "بچه ها سینما" برای اولین بار در استان اصفهان برگزار می‌شود، اظهار کرد: این برنامه با همکاری فرهنگسرای رسانه، خانه کودک و دفتر تخصصی سینما از مراکز وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود و به عنوان پاتوق فیلم انیمیشن اصفهان به نمایش و تحلیل انیمیشن های برتر جهان با حضور کارشناسان می‌پردازد.
فاطمه شفیعی ادامه داد: اولین برنامه از بچه ها سینما به اکران انیمیشن "میرای" اختصاص داشت که با حضور دکتر قاسم نوروزی فوق تخصص روانشناسی و مریم صانعی کارشناس ارشد مشاوره خانواده مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه ژانر مورد علاقه کودکان کارتون است، بیان کرد: کودکان باید سینما رفتن را در سبد فرهنگی و تفریحیشان قرار دهند تا درگیر بازی‌های رایانه ای و فضای مجازی نشوند.
شفیعی خاطرنشان کرد: برنامه "بچه ها سینما" با سفر به دنیای انیمیشن با حضور کارشناسان علوم تربیتی و کودک شنبه های هر هفته به نقد و بررسی انیمیشن های برتر سینمای جهان می پردازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار