دانش آموز نویسنده میانه ای؛

نوشتن و پدید آوردن اثر را برای ماندگاری ادبیات کشورم انتخاب کردم

میانه (پانا)-مهیا شیخ پور ، دانش‌آموز17 ساله دبیرستان آیت اله احمدی میانجی میانه که از کودکی دستی در نوشتن برده است اولین کتاب داستان خود را به چاپ رساند. به دنبال این رویداد برآن شدیم تا مصاحبه ای با دانش آموز نویسنده کتاب "از چشم هایش انار می بارید" داشته باشیم.

کد مطلب: ۹۴۷۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
نوشتن و پدید آوردن اثر را برای ماندگاری ادبیات کشورم انتخاب کردم

-سرکار خانم شیخ پور لطفا از خودتان و فعالیت های فرهنگی تان بگویید تا مخاطبین با شما بیشتر آشنا شوند؟

از زمانی که خواندن و نوشتن یاد گرفتم علاقه شدید به ادبیات و داستان و زنگ انشا داشتم.

از حدود ده یا یازده سال پیش به صورت جدی شروع کردم به نوشتن و قلم خودم را گسترش دادم و بیشتر از کتاب های آموزش نویسندگی کمک گرفتم.همیشه در سطح مسابقات مدرسه تقریبا رتبه های خوبی در زمینه شعر و داستان نویسی کسب کردم.در سال ۹۷اولین چاپ روزنامه ای در سطح شهرستان در جراید شهرستان را داشتم و بعد از پنج اثر ثبت شده ،در روزنامه های منطقه فعالیت کردم و حدود ده شعر در این روزنامه ها به چاپ رساندم،از یکی از روزنامه های محلی تبریز برایم پیشنهاد کار شد ولی فقط یک اثر به چاپ رسوندم و از فعالیت روزنامه ای دست کشیدم و به صورت جدی دنبال کار نشر کتابم افتادم.

-چرا می نویسید ؟

من نوشتن و پدید آوردن اثر را برای ماندگاری ادبیات کشورم انتخاب کردم ،هر قلم نشان از یک هویت و فرهنگ است و من برای ماندگاری ادبیات فارسی تا نفس در جان دارم تلاش خواهم کرد،رابطه نویسنده با اثری که خلق می کند مثل رابطه مادر و فرزند است . یک نویسنده با تمام وجود کلمات را کنار هم می چیند تا اثری ماندگار و مفید خلق کند و من به این جمله یقین دارم و برایش تا عمر دارم تلاش خواهم کرد.

-از آرزوهایتان بگویید .

آرزویم ماندگاری این کتاب برای ادبیات ایرانم و چاپ کتاب های مفید تر و با ارزش تر و زیباتر است.من این راه ابدی را برای زندگیم انتخاب کردم و مسلما تا نفس در جان دارم ادامه خواهم داد.

-خواسته شما در عرصه و فضای قلم و کتاب چیست ؟

من از تمام مسؤلین و فرهنگ دوستان عزیز از صمیم قلب خواهشمندم برای جاودانگی ادبیات فارسی ایران عزیز ،از حمایت ها دریغ نکنند.

-آیا شما غیر از نوشته های خود ،کتاب های دیگران را هم می خوانید؟

من به این باور رسیده ام هر کس بخواند میتواند بنویسد،البته هر کتابی ارزش خواندن ندارد ،از طرفی عقیده دارم که برخی از کتاب ها با نویسنده های خارجی با فرهنگ و عقاید ما سازگاری ندارد و برای همین من همیشه کتاب هایی به نویسندگی یک ایرانی را مطالعه می کنم .من با کتاب های آقای نادر ابراهیمی نویسنده بزرگ سرزمینم ،اوج گرفتم،کتاب های آقای محمود دولت آبادی و خیلی از نویسندگان بزرگ ایرانم که واقعا اثر های زیبا و جاودانه خلق کرده اند.

-ازکتاب هایی که خوانده اید کدامین اثر بیشتر توجه شما را جلب کرد؟

من با کتاب "یک عاشقانه آرام"آقای نادر ابراهیمی و همچنین کتاب "نامیرا" اثر آقای صادق کرمیار زندگی را یاد گرفتم و خیلی این دو اثر زیبا را دوست دارم .

-هزینه چاپ کتاب را از کجا تامین کردید؟

برای هزینه کتاب تمام و کمال خانواده ام یعنی پدر و مادرم که از صمیم قلب تشکر میکنم برای تمامی پشتیبانی و حمایت های دلسوزانه ای که کردند،متقبل شدند و خودم هم که تنها آرزوے چند ساله ام چاپ این اثر بود از مدت ها قبل پس اندازی داشتم که توانستم این اثر و به چاپ برسونم.

-از این که وقت تان را در اختیارما قرار دادید خیلی ممنون هستیم و از خداوند بزرگ ، برایتان آرزوی سلامتی ، خوشبختی و موفقیت روز افزون خواستاریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار