فعالیت 51 دارالقرآن در آموزش و پرورش آذربایجان شرقی

شرکت ۲۳۱۰۰۰ دانش آموز استان در حفظ جزء سی ام قرآن

تبریز (پانا) - جلسه شورای عالی نماز، قرآن و عترت با حضور مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در تالار معلم تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۹۴۷۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 51 دارالقرآن در  آموزش و پرورش آذربایجان شرقی


مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در جلسه شورای عالی نماز، قرآن و عترت آموزش و پرورش استان در تالار معلم تبریزگفت: در طی پنج سال گذشته نزدیک ۱۶۰ نمازخانه در مدارس استان احداث شده و روند احداث نماز خانه های مدارس بیش از پیش ادامه خواهد داشت.

جعفر پاشایی تاکید کرد: از ظرفیت خیرین نیک اندیش و سازمان های دیگر در راستای احداث و تجهیز نمازخانه ها استفاده شود.

وی تصریح کرد: اولویت بندی احداث نمازخانه و دارالقرآن در نواحی و مناطق با برنامه ریزی دقیق پایش شود و بعد اقدامات مقتضی در این راستا صورت گیرد.

در ادامه جلسه معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بیان کرد: عید غدیر سند فضلیت و برتری امام علی (ع) است و این واقعه بزرگ خط بطلانی بر جدایی دین از سیاست است.

طاهر علمی ادامه داد: آموزش و پرورش نقش بی بدیلی در پیاده سازی نماز در بطن جامعه داشته و سعی مجموعه نهادینه سازی این امر مهم در دستگاه تعلیم و تربیت است.

وی در گزارشی اعلام کرد: تعداد دارالقرآن های استان از ۴۳ عدد در سال ۹۷ به ۵۱ عدد در سال ۹۸ رسیده و ۲۱۳ هزار دانش آموز در ۵۱ دارالقرآن استان مشغول حفظ جزو ۳۰ قرآن کریم هستند.

مدیرکل پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز در این جلسه از برپایی نمایشگاهی از آثار و دست سازه های دانش آموزان در حوزه نماز در نواحی و مناطق خبر داد.

رئیس ستاد نماز استان نیز بیان کرد: امسال طی فراخوان عمومی، مقالات دانش آموزان آذربایجان شرقی در حوزه نماز جمع شده و به تهران ارسال خواهد شد.

ضیائی بیان اظهار کرد: عملکرد آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در حوزه پیاده سازی نماز در بطن جامعه و گسترش نماز خانه سازی در مدارس بسیار مطلوب و رضایت بخش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار