کنسرسیوم فرش دستبافت در آذربایجان غربی تشکیل می شود

ارومیه(پانا)-سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از تشکیل کنسرسیوم فرش دستبافت در استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۷۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد
کنسرسیوم فرش دستبافت در آذربایجان غربی تشکیل می شود

محمد دهقان با اشاره به ظرفیت های بالقوه استان در بخش فرش دستبافت اظهارداشت: با هدف تسهیل صادرات و نیز بازاریابی برای فروش فرش دستبافت استان در بازارهای داخلی و خارجی این کنسرسیوم در شرکت شهرک های صنعتی استان تشکیل می شود.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح امکان حضور بافندگان فرش دست بافت استان در نمایشگاه ها و بازارهای خارج از کشور و نیز حضور فعالان این بخش در هیئت های تجاری و همچنین تاسیس دفاتر تجاری بازاریابی و فروش فرش دست باف در خارج از کشور مهیا خواهد شد.

دهقان اضافه کرد: با توجه به تفاهم نامه مابین مرکز ملی فرش ایران و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی و صنایع کوچک آذربایجان غربی وتبیین قابلیت های همکاری مشترک و آمادگی شرکت شهرک های صنعتی و صنایع کوچک استان برای اجرای آن در آینده نزدیک شاهد تحول بنیادی در تولید و کمک به صادرات فرش دستباف خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سالانه در آذربایجان غربی بیش از ۲۸۹ هزار متر مربع فرش دست بافت توسط بافندگان استان تولید و وارد بازارهای داخلی و خارجی می شود افزود: در حال حاضر ۲۲۴ کارگاه قالیبافی غیر متمرکز با مدیریت متمرکز و ۶ کارگاه متمرکز در داستان فعال هستند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به تعداد شاغلان در حوزه فرش دست بافت استان گفت: ۷۲ هزار و ۳۲۱ نفر در حوزه فرش دست بافت استان مشغول هستند که حاصل تلاش این بافندگان سالانه بیش از ۲۸۹ هزار متر مربع فرش دست بافت است.

دهقان ادامه داد: در راستای توسعه و حمایت از بافندگان فرش دست بافت استان تا کنون ۴۷۰ فقره طرح قالیبافی جهت بهره مندی از تسهیلات مشاغل خانگی به مبلغ ۳۲ هزار و ۸۵۰ میلیون ریال به بانک های عامل معرفی شده اند.

دهقان در خصوص بیمه قالیبافان در استان نیز افزود: طبق آخرین آمار تاکنون ۱۵ هزار نفر از قالیبافان استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرارگرفته‌اند باقی افراد اغلب بیمه روستایی هستند و سازمان تأمین اجتماعی به علت نداشتن بودجه از پوشش این قالیبافان معذور است و طبق تفاهم‌نامه امضاشده بین صندوق بیمه روستایی و عشایری بقیه افراد نیز از طریق این صندوق، بیمه خواهند شد.

وی در خصوص برنامه های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان جهت رونق تولید فرش دستباف نیز اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه های ویژه فرش، حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی و همچنین تداوم اجرای طرح فروش اقساطی فرش دستباف از برنامه های سازمان در سالجاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار