پیش‌بینی افزایش ده درصدی تولید بادام زمینی در گیلان

رشت (پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: به علت شرایط مناسب آب و هوایی تولید بادام زمینی امسال ۱۰ درصد بیشتر از سال گذشته است.

کد مطلب: ۹۴۷۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌بینی افزایش ده درصدی تولید بادام زمینی در گیلان

رئیس سازمان جهاد و کشاورزی گیلان ، با بیان اینکه بالغ بر ۵ هزار نفر در گیلان به تولید بادام مشغول هستند، گفت: پیش بینی می شود، تا پایان شهریورماه ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن پیله خشک بادام زمینی به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان در استان برداشت شود.

علی درجانی با اشاره به اینکه برداشت این محصول در استان آغاز شده است، افزود: به علت شرایط مناسب آب و هوایی تولید امسال ۱۰ درصد بیشتر از سال گذشته است.

درجانی با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد بادام زمینی ایران در آستانه اشرفیه تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: این شهرستان مهمترین قطب تولید بادام زمینی در گیلان و ایران است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: بادام زمینی علاوه بر آستانه اشرفیه به صورت پراکنده در لشت نشاء، تالش، انزلی و رودبار هم کشت می‌شود.

درجانی با بیان اینکه گیلان، ۲ کارخانه صنعتی فرآوری بادام زمینی دارد اظهار کرد: این محصول بیشتر در واحد‌های سنتی خشک فرآوری می‌شود.

وی با اشاره به محبوبیت بادام زمینی گیلان در کشور گفت: بادام‌های برداشت شده علاوه بر استفاده در گیلان به عنوان سوغات به استان‌های دیگر فرستاده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار