ارزیابی شاخص های سلامت قریب به 39هزار نوآموز در آذربایجان غربی

ارومیه(پانا)-رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی گفت: تا کنون شاخص های سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان به تعداد 39هزار نوآموز ارزیابی شده است.

کد مطلب: ۹۴۷۶۷۴
لینک کوتاه کپی شد
ارزیابی شاخص های سلامت قریب به 39هزار نوآموز در آذربایجان غربی

«عیسی محمدی» با اعلام این خبر افزود: از آغاز فعالیت پایگاه های سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان تا کنون 38 هزار و 804 نفر ارزیابی اولیه صورت گرفته است و از این تعداد 6406 نفر نیاز به ارزیابی تخصصی داشته و به پایگاههای تخصصی ارجاع داده شده اند.

این مقام مسئول گفت: در این راستا سلامت تعداد 2557 نفر نوآموز پیش دبستانی نیز ارزیابی شده است.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: تا کنون 3573 مورد دانش آموز روستائی و بی بضاعت بصورت رایگان ارزیابی شده است.

محمدی با اشاره به اینکه 37 پایگاه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در سطح استان در این زمینه فعالیت می کند؛ خاطر نشان کرد: تاکنون 501 دانش آموز دیرآموز در این طرح شناسایی شده است.

وی گفت: از 37 پایگاه که در استان فعالیت خواهند کرد، 20 پایگاه از نوع «الف» هستند که روزانه 39 تا 42 نفر را پذیرش و ارزیابی می کنند.

وی افزود: هفت پایگاه نوع «ب» بوده و روزانه حدود 28 نفر و 9 پایگاه نیز نوع «ج» بوده و روزانه 14 نفر را ارزیابی می کنند.

محمدی بیان کرد: 6 پایگاه در شهر ارومیه فعالیت کرده و تعدادی پایگاه عشایری در شهرستان های اشنویه، پلدشت، ماکو و خوی و بخش هایی از ارومیه در سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال جاری مشارکت می کنند.

این مقام مسئول گفت: در این برنامه دانش آموزان در زمینه های بینایی، شنوایی، قد و وزن، دهان و دندان، آمادگی تحصیلی، اختلال رفتاری، گفتاری و اوتیسم مورد سنجش قرار می‌گیرند.

وی همچنین از اتمام فرآیند ارزیابی دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی خبر داد و اضافه کرد: در این راستا تعداد 519 نفر از دانش آموزان مورد ارزیابی قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار