استاندار آذربایجان‌غربی:

امسال ۳ میلیون گردشگر به آذربایجان‌غربی وارد شدند

ارومیه(پانا)- استاندار آذربایجان‌غربی گفت: وضعیت گردشگری در این استان طی سال جاری رشد قابل توجهی داشت به طوری که امسال سه میلیون گردشگر به این استان وارد شدند.

کد مطلب: ۹۴۷۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد
امسال ۳ میلیون گردشگر به آذربایجان‌غربی وارد شدند

محمدمهدی شهریاری در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه و جشنواره ملی گردشگری افزود: آذربایجان‌غربی ظرفیت‌های بی‌نظیری را در تمام زمینه‌های گردشگری، طبیعت، ورزشی و مذهبی دارد و این امر زمینه جذب گردشگر را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: وجود دریاچه ارومیه نیز فرصت مناسبی برای جذب گردشگر است و باید زیرساخت‌های لازم در این خصوص فراهم شود.


وی اضافه کرد: دریاچه ارومیه امسال بر اثر بارندگی‌های مناسب از وضعیت خوبی برخوردار شده است و گردشگران زیادی برای دیدن دریاچه ارومیه به آذربایجان‌غربی سفر کردند.
وی اظهار داشت: باید با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی، زمینه استفاده بهینه از این ظرفیت خدادادی را فراهم کرد و در این راستا ایجاد امکانات و تأسیسات رفاهی در سواحل و اطراف دریاچه ارومیه می‌تواند گردشگران زیادی را به استان و ارومیه سوق دهد.


استاندار آذربایجان‌غربی ضمن اشاره به اینکه با توسعه صنعت گردشگری زمینه اشتغال بسیاری از جوانان منطقه فراهم می‌شود، بیان کرد: استفاده از توان بخش خصوصی برای رونق گردشگری و ایجاد اشتغال ضروری است.


وی با تاکید بر اینکه از طرح‌های گردشگری در آذربایجان‌غربی حمایت می‌شود، اظهار داشت: جایگاه گردشگری و اشتغال وابسته به این بخش باید ارتقا یابد.
رونمایی از مستند گردشگری روستایی و افتتاح دومین نمایشگاه و جشنواره ملی گردشگری از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار