نشست اتحادیه ها و موسسات مردمی و تشکل های قرآنی کشور دراردبیل

اردبیل (پانا) - نشست اعضای هیات مدیره و مدیران عامل اتحادیه ها و موسسات مردمی و تشکل های قرآن و عترت کشور در اردبیل برگزار شد.

کد مطلب: ۹۴۷۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد
نشست  اتحادیه ها و موسسات مردمی و تشکل های قرآنی کشور دراردبیل

مرتضی طلایی،رئیس هیات مدیره موسسات قرآنی کشور با اشاره به فعالیت 4هزار موسسه و یک هزار خانه قرآنی در کشور گفت: در این نشست دو روزه در خصوص سه موضوع بررسی وتبادل نظر می شود که بیانیه دبیرخانه شورای انقلاب فرهنگی در خصوص به رسمیت شناختن یکپارچگی بخش مردمی قرآن یکی از این موضوعات است.

او افزود: ما انتظار داریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان اوقاف و امورخیریه کشور که بیشترین فعالیت های قرآنی را در کشور دارند و سایر دستگاه ها بخش مردمی قرآنی را از طریق اتحادیه های استان و کشوری پیگیر باشند.

رئیس هیات مدیره موسسات قرآنی کشور همچنین به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: موسسات قرآنی وتشکل های قرآن وعترت ظرفیت بسیار خوبی برای اجرایی کردن برخی موضوعات این بیانیه را دارند که باید از آن استفاده کرد.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان هم رویکرد فعلی موسسات قرآنی را نسبت به قرآن رویکردی منفعلانه وصرفا اعتقادی دانست و گفت: باید فعالیت های قرآنی فراتر از موضوع باور واعتقادی رویکرد تفکری داشته واز اعتقاد تبدیل به عمل و تغییر رفتارها بر اساس آموزه های قرآنی در جامعه شوند.

حجت الاسلام ستوده همچنین خواستار توجه بیشتر به عترت و بویژه فعالیت موسسات قرآنی برای بیان و آموزش کتاب نهج البلاغه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار