اهالی ادبیات در هر کجای جهان که باشند با یکدیگر خویشاوندهستند

نیشابور (پانا ) - اهالی ادبیات در هر کجای جهان که باشند با یکدیگر خویشاوند هستند آنها سعی می کنند تاجهان را زیباتر کنند و انسانهای خوبی بسازند و از دریچه های مختلفی به جهان نگاه کنند و انسانها و دنیای آنها را به سمت تعالی سوق دهند.

کد مطلب: ۹۴۷۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد
اهالی ادبیات در هر کجای جهان که باشند با یکدیگر خویشاوندهستند

شاعر و نویسنده برنده جایزه پروین اعتصامی درنشست انجمن ادبی مهتاب نیشابور اظهارکرد: زیاد بخوانید،هر شب بنویسید ،با قلم خود دوست باشید و خاطرات خود را مکتوب کنید و از کنار آنها ساده نگذرید.

مریم اسلامی گفت: اهالی ادبیات در هر کجای جهان که باشند با یکدیگر خویشاوند هستند آنها سعی می کنند تاجهان را زیباتر کنند و انسانهای خوبی بسازند واز دریچه های مختلفی به جهان نگاه کنند و انسانها و دنیای آنها را به سمت تعالی سوق دهند.

وی خاطرنشان کرد: در داستان نویسی علاوه بر مشخص کردن زاویه دید باید به ایجاد گره در داستان فکر کنیم وگره هایی که در حوادث مختلف داستان ایجاد می شوند و قهرمان ما سعی در باز کردن آنها داردمعمولا در داستانها ابتدا همه چیز روال عادی خود را دارد و زندگی جریان عادی اش را طی می کند که حادثه ای رخ می دهد و تعادل را بر هم می زند.

کارشناس آفرینشهای ادبی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کشور یادآورشد: در واقع این عدم تعادل گره داستانی را بوجود می آورد و نویسنده هنرمند با این گره ها مخاطب را با خود همراه می کند و در ادامه با حل معما و باز شدن گره ها داستان و زندگی مجددا روال عادی خود را بازمی یابد با این تفاوت که حالا قهرمان ما تبدیل به انسانی با تجربه های جدید شده است.در واقع آدم قبلی نیست و به سمت پختگی قدم بر می دارد و در او تحولی ایجاد می شود.

اسلامی عنوان کرد: آنچه که موجب جذابیت داستان شما می شود پر و بال دادن به آن است و نکته دیگر شخصیت پردازی در داستان است که بسیار اهمیت داردکه ما در جریان شخصیت پردازی ممکن است انسانها را به درجه ای از کمال برسانیم که حتی بتوانند موجب نجات جامعه ای شوند که البته عکس این مسیله نیز صادق است.

شاعر و نویسنده موفق کودک و نوجوانان و برنده جایزه پروین اعتصامی تاکیدکرد: نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید اندیشه نویسنده در داستان است در واقع منظور از اندیشه نسخه ای است که نویسنده برای خود می پیچد و بر اساس آن روند داستان را شکل می دهد.در این میان تجربه های زیستی نویسنده یعنی آنچه دیده شنیده و یا زندگی کرده هم بسیار مهم هستند و موجب باورپذیری بیشتر نوشته شما خواهد شد.

زهره اکبرآبادی مسئول انجمن ادبی مهتاب نیشابور نیزتصریح کرد: خوشبختانه و با استقبال و همراهی بسیار خوب اعضا موفق شدیم در طول یک سال که از شکل گیری این انجمن می گذرد ، ده جلسه با موضوعات مختلف ادبی و با حضوراساتید و مهمانان برجسته ای در این حوزه برگزار کرده و مباحث مفید و کاربردی برای اعضا را مطرح کنیم که رشد چشمگیر آثار ارائه شده توسط ایشان، دلیل روشنی بر این مدعا است.

گفتنی است در این نشست ادبی اعضا به قرائت آثار خود پرداختند ومریم اسلامی شاعر و نویسنده موفق کودک و نوجوانان و برنده جایزه پروین اعتصامی برای کتاب خداحافظی در خیابان پاییز ضمن امضای این کتاب آن را به اعضاتقدیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار