کارآفرینی یک بانو در رشته پینت بال

تهران (پانا) - در این روزهای گرم اوایل تابستان چه خوب است از اخبار داغ نمایشگاه بین المللی تهران با خبر شویم. نمایشگاه تجهیزات ورزشی، مکانی خوب برای گشت و گذار و اطلاع از وضعیت ابزار ورزشی است. در چند روز گذشته که این نمایشگاه برگزار شد به سراغ سازندگان و استفاده کنندگان حاضر در نمایشگاه رفتم و با آنها گپ و گفت داشتم. یکی از شرکت کنندگان در نمایشگاه راحله حاجیان بود که سازنده تجهیزات ورزشی و گسترش دهنده ورزشی نوین است. بانویی که سخنانش بوی امید و صعود میداد. وقتی بانویی در یک رشته ورزشی به این شدت رشد کند پس حق دارد که لبخندی پیروز مندانه به رقبای دیگرش در این رشته بزند. پینت بال ورزشی است که طی 10 سال گذشته شناخته شده است.

کد مطلب: ۹۴۷۴۰۸
لینک کوتاه کپی شد
کارآفرینی یک بانو در رشته پینت بال

راحله حاجیان یکی از بانوانی است که در عرصه تولید تجهیزات ورزشی و گسترش ورزشی نوین موفق است. وی به همراه همسرش در سال 1388 شروع به توسعه ی ورزشی کرد که شاید کمتر کسی آن ورزش را در آن زمان می شناخت. اما وی با کاستی های فراوانی که در آن سالها داشت، توانست خودش را از مرز ورشکستگی نجات دهد.
وی می گوید: شاید برای من وهمسرم شروعی سخت و ریسک پذیر بود. زیرا رشته ورزشی پینت بال در ایران آن هم در سال 1388هنوز شناخته نشده بود و پذیرفتن معنی و مفهوم آن برای مردم عادی کمی دشوار بود. کسانی که برای انجام این رشته ورزشی مراجعه می کردند افراد جوان بودند ولی اگر خانواده ای قصد گرفتن سانس خانوادگی را داشت شرایط دشوارتر می شد چون نداشتن ابزار و وسایل و حتی مکانی برای سانس خانوادگی کمی سخت بود.
وی در ارتباط با مشکلات راهی که آغاز کرده می گوید: اکنون ما زیر نظر اداره کل ورزش و نوجوانان در حال فعالیت هستیم اما برای اجاره اماکن باید پول هنگفتی را بپردازیم که در این راه احتیاج به کمک های شهرداری داریم.چون ما اگر زمین های مناسبی در اختیار داشته باشیم حتما میتوانیم برای اردو تیم ملی با آمادگی بهتری حضور پیدا کنیم.
وی می گوید: در این سال ها با اینکه هدف ما تفریح مردم بود اما توانستیم با گردآوری افراد توانمند تشکیل تیم ملی دهیم و راهی کشورهایی که این نوع مسابقات را انجام میدهند همانند کشور مالزی شویم. اما ما در تمامی این سالها اسپانسر یا حتی حمایت های دولتی نداشتیم که بتوانند بار هزینه های سنگینی که بر دوشمان بابت خرید لباس و گلوله و رزرو هتل و بلیط بود را کمی سبک تر کنند.
راحله حاجیان در ادامه صحبتش راجع به زیان هایی که مشکلات اقتصادی برایش به جا گذاشته است می گوید: تمامی ابزاری که ما استفاده میکنیم متاسفانه وارداتی است. ما باید این ابزار را با واحد پول دلار خریداری کنیم. طی این مدت برای خرید وسایل باید پول هنگفتی را پرداخت میکردیم اما خدا را شکر با کاهش قیمت دلار توانستیم کاستی ها را بر طرف کنیم.
او با اشاره به اینکه حتی یکبار هم وام دریافت نکرده است می گوید: شدیدا به حمایت های دولت نیاز داریم اما حتی برای یک بار هم وام دریافت نکرده ایم. وقتی مسئول یا رئیسی جا به جا میشود شاید به علت نداشتن علاقه به این ورزش هیچ گونه حمایتی به عمل نمی آورد و برای همین خیلی اوقات بابت همین مسئله پسرفت و سقوط را تجربه کرده ایم.
وی اکنون یکی از موفق ترین بانوان در زمینه ورزشی است. هم اکنون به همراه سه نفر از کسانی که در این مجموعه ورزشی در حال فعالیت هستند تشکیل تیم ملی داده و توانسته است مدال و افتخارات فراوانی کسب کند.

*زهرا مشتاقی، دانش‌آموز خبرنگار منطقه1

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار