وزیرنیرو: خراسان جنوبی 18 مگاوات ظرفیت نصب شده دارد

بیرجند(پانا)- وزیر نیرو با اشاره به اینکه خراسان جنوبی هم اکنون حدود 18 مگاوات ظرفیت نصب شده دارد افزود: تا پایان دولت دوازدهم حدود 100 مگاوات نیروگاه بادی و 20 مگاوات نیروگاه خورشیدی دیگر در خراسان جنوبی  به بهر برداری می رسانیم.

کد مطلب: ۹۴۷۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
وزیرنیرو: خراسان جنوبی 18 مگاوات ظرفیت نصب شده دارد

رضا اردکانیان وزیر نیرو در سفر به خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت 3 هزار مگاواتی 20 واحد نیروگاهی که تا پایان امسال در 13 استان کشور به بهره برداری خواهند رسید ، افزود: این طرح ها با اعتبار 21 هزار میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه صنعت برق به عنوان یک صنعت زیر بنایی نقش موثری در چرخش تولید دارد، گفت: نرخ تولید برق از سال 92 تاکنون از لحاظ به مدار آمدن نیروگاه ها به طور متوسط سالانه هزار و 775 مگاوات بوده که از سال 92 تاکنون این نرخ به بالای 2 هزار و 100 مگاوات در سال رسیده است .

اردکانیان با اشاره به اینکه خراسان جنوبی دو ظرفیت باد و خورشید را داراست افزود: آمادگی داریم از تمام سرمایه گذاران در این حوزه ها حمایت کنیم.

وی به وجود قوی ترین و پردامنه ترین تونل های باد کشور در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاران در این حوزه می توانند پس از احداث نیروگاه و تولید برق براساس قراردادهای تنظیم شده، برق تولیدی را خودشان صادر کنند.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه خراسان جنوبی هم اکنون حدود 18 مگاوات ظرفیت نصب شده دارد افزود: تا پایان دولت دوازدهم حدود 100 مگاوات نیروگاه بادی و 20 مگاوات نیروگاه خورشیدی دیگر در خراسان جنوبی به بهر برداری می رسانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار