استاندار آذربایجان شرقی خبر داد: تبریز میزبان اجلاس بین المللی رشد و توسعه شهری حوزه اورآسیا از 28 مرداد تا 8 شهریور

تبریز (پانا) - استاندار آذربایجان شرقی از برگزاری اجلاس بین المللی رشد و توسعه شهری حوزه اورآسیا به میزبانی تبریز خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۷۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد
استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:  تبریز میزبان  اجلاس بین المللی رشد و توسعه شهری حوزه اورآسیا از 28 مرداد تا 8 شهریور

محمدرضا پورمحمدی در نشست هماهنگی اجلاس بین المللی رشد و توسعه شهری حوزه اورآسیا در تبریز گفت: این همایش علمی از اهمیت بسیار بالایی برای استان برخوردار است و انتظار داریم با برگزاری هرچه بهتر آن، برگ زرین دیگری به افتخارات تبریز و آذربایجان، افزوده شود.

وی با تاکید بر ضرورت هماهنگی و همدلی تمامی دستگاه های اجرایی و عوامل دخیل در برگزاری این همایش تصریح کرد: از تمامی دستگاه های اجرایی مسئول همچون میراث فرهنگی و شهرداری نیز انتظار دارم با تمام توان برای برگزاری آبرومندانه این رویداد علمی در استان تلاش کنند.

وی با اشاره به برگزاری چندین ورکشاپ در حاشیه این همایش ابراز کرد: برگزاری شش ورکشاپ مختلف در این همایش نیز، اقدامی تحسین برانگیز است و برای هرچه بهترو هماهنگ تر برگزار شدن آن ها، کمیته ای مشترک تشکیل شود و فعالیت خود را از امروز آغاز کند.

به گفته استاندار آذربایجان شرقی، این همایش با حضور میهمانان ملی و بین المللی در تبریز آغاز بکار خواهد کرد که تعدادی از مقالات ارائه شده به دبیرخانه، برای شرکت کنندگان، ارائه خواهد شد.
پورمحمدی همچنین بر ضرورت افزایش تبلیغات رسانه ای و محیطی در این زمینه تاکید کرد.

در حاشیه برگزاری این اجلاس از 28 مرداد لغایت هشتم شهریورماه سالجاری، نشست‌های تخصصی و مدیریتی با حضور مسئولان بین‌المللی و شهرداری‌های شهرهای تاریخی حوزه اوراسیا تشکیل می‌شود.

بیش از ۷۰ نفر از محققان و پژوهشگران از کشورهای ژاپن، ایران، چین، فنلاند، گرجستان، فرانسه، ایتالیا، بلژیک و سایر کشورها نیز شرکت کرده و به بیان نظرات علمی خود در ارتباط با محورهای مختلف این اجلاس از جمله توریسم و توسعه شهری، سکونتگاه‌های غیر رسمی، حفاظت و نگهداری از طریق مراجع قانونی و سیاسی، مرمت و احیا از طریق اقدامات اجتماعی، انرژی و مدیریت مصرف در شهرها، بررسی کاهش خطرپذیری ریسک در بافت تاریخی شهرهای تاریخی، مقاوم سازی و بهسازی لرزه‌ای بناهای تاریخی، مرمت و بازسازی ساختمان‌های تاریخی با تاکید بر حفاظت و ارتقای هویت شهری و احیای بخشی از جاده ابریشم خواهند پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار