بر اساس سند تحول بنیادین ؛ همه ما باید مبلغ اسلام و تربیت اسلامی باشیم

بیرجند(پانا) ـ-مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که از 6 ساحت سند تحول 5 ساحت آن در خصوص مباحث مبانی اعتقادی، تربیتی پرورشی و فرهنگی است، گفت: همه ما به عنوان پرچمدار تعلیم و تربیت باید مبلغ اسلام ناب و تربیت اسلامی باشیم.

کد مطلب: ۹۴۶۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
بر اساس سند تحول بنیادین ؛ همه ما باید مبلغ اسلام و تربیت اسلامی  باشیم

محمد علی واقعی در نشست اعضای کمیته همکاری های آموزش و پرورش با حوزه های علمیه ی استان اظهار داشت : در حال حاضر 633 روحانی با حوزه پرورشی آموزش و پرورش خراسان جنوبی همکاری می کنند که از این تعداد 222 نفر مبلغ زن و مابقی مرد هستند.

او با اشاره به فعالیت قریب 150 مشاور مذهبی در مدارس استان به صورت پاره وقت در سال گذشته، تصریح کرد: از این تعداد 25 مشاور مذهبی در مدارس مرکز استان مشغول ارائه خدمات تربیتی، اسلامی به دانش آموزان بودند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، بر استانی شدن طرح روحانی معین تأکید کرد و ادامه داد : حضور مؤثر روحانیون معزز در مدارس، زمینه ساز تقویت مبانی اعتقادی دانش آموزان و بصیرت افزایی آنان در مباحث مذهبی می‌شود و آموزش و پرورش از این امر استقبال می‌کند.

او با اشاره به مشارکت یکصد مدرسه استان در طرح روحانی معین افزود: مهارت خود آگاهی برای افزایش عزت نفس و خود کنترلی ،جرئت مندی مثبت، افزایش مهارت های ارتباطی و کاهش رفتار های پر خطر از اولویت های ما است که روحانیون در این زمینه می توانند به ما کمک کنند.

نایب رئیس کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه خراسان جنوبی با بیان که کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش موجب ترویج بیش از پیش فرهنگ ایرانی-اسلامی در مدارس استان است؛ اضافه کرد: در سال تحصیلی گذشته بیش از 650 نماز از مجموع یک هزار و 700 نماز جماعت اقامه شده در مدارس استان به امامت ائمه جماعات روحانی اقامه شده است.

واقعی، برگزاری دوره آموزشی توانمندسازی طلبه وظیفه ها، ائمه جماعات مدارس، مشاوران، معاونان و مربیان پرورشی مدارس را از جمله مهم ترین مصوبات این نشست برشمرد ابراز داشت: مدارس امین نماد همکاری موفق حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در بهارستان علم و ادب است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: مدارس امین فرصتی مغتنم برای توسعه فعالیت های دینی و مذهبی و تلفیق علوم تجربی با مباحث اعتقادی در بین دانش آموزان در سایه ی تعامل مناسب دو نهاد حوزه و مدرسه است.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که آموزش باید عملی؛ و در رفتار و گفتار مربی مشهود باشد ،عنوان کرد: داشتن روحیه جهادی و ایثار گری روحانیت، رمز علاقه ی وافر ایرانیان به این قشر خدوم و مومن جامعه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار