داریوش ارجمند: برای پیشرفت در فرهنگ و هنر باید از آموزش و پرورش آغاز کنیم

نمایشگاه هنرهای دستی و تجسمی دانش آموزان برگزیده جشنواره فرهنگی و هنری افتتاح شد

تهران (پانا) - نمایشگاه هنرهای دستی و تجسمی دانش آموزان برگزیده سی و هفتمین جشنواره فرهنگی و هنری با حضور مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی افتتاح شد.

کد مطلب: ۹۴۶۹۳۴
لینک کوتاه کپی شد
داریوش ارجمند: برای پیشرفت در فرهنگ و هنر باید از آموزش و پرورش آغاز کنیم

علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی، فرهاد قاسمپور رئیس اداره فرهنگی هنری، سیدمجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، محمدحسین حلیمی عضو هیات علمی دانشگاه تهران، داریوش ارجمند، بابک حمیدیان بازیگران تلویزیون و سینما و برخی از داوران این دوره از مسابقات عصر امروز از آثار دانش آموزان برگزیده سی و هفتمین جشنواره فرهنگی و هنری در نمایشگاه هنرهای دستی و تجسمی بازدید کردند. این نمایشگاه در حضور دانش آموزان برگزیده سی و هفتمین جشنواره فرهنگی هنری افتتاح شد.

محمدحسین حلیمی در این بازدید بر توجه به بخش هنر تاکید کرد و خواهان کار زیاد بر روی این مساله شد. او ادامه داد: کار تیمی خوب این نمایشگاه و مسابقه را رقم زده است از نظر کمی و کیفی باید فعالیت های خوبی در این زمینه صورت گیرد.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران افزود: همیشه از کارهای دانشجویان و محصلان خود استفاده کردم آموزش و پرورش و مدارس باید آموزش هنر را از کودکستان ها شروع کند زیرا هنر تعیین کننده مسیر دانش آموزان است.

داریوش ارجمند نیز در این بازدید گفت: آموزش و پرورش ما وظایف بسیار سنگینی دارد و هنر باید از آموزش و پرورش آغاز شود. معتقدم باید تئاتر در آموزش و پرورش باشد تا دانش آموزان بتوانند نظام فکری آینده خود را به دست بیاورند.

ارجمند افزود: برگزاری کلاس شعر، تئاتر، سینما و نمایش فیلم برای دانش آموزان خوب است لازم است آموزش و پرورش ابزار برگزاری این کلاس ها را برای دانش آموزان فراهم کند.

او ادامه داد: برای پیشرفت در فرهنگ و هنر باید از آموزش و پرورش آغاز کنیم. نظام آموزش و پرورش و خانواده باید استعداد دانش آموزان را کشف کنند.

این دوره از جشنواره که روز گذشته مراسم افتتاحیه آن با حضور سیدجواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، در ۵ گرایش و رشته آفرینش‌های ادبی و پژوهشی، رسانه و فضای مجازی، هنرهای آوایی، ‌فیلم و هنرهای نمایشی، هنرهای دستی تجسمی برگزار می‌شود و حدود ۱۰ میلیون و ۸۳ هزار نفر رشته در مسابقات فرهنگی هنری شرکت کرده‌اند که بیش از دو هزار نفر از برگزیدگان دختر و پسر به مرحله نهایی رقابت‌ها راه یافته اند.

دانش‌آموزان در ۴ سطح مدرسه، شهرستان، منطقه، استان و کشور و در بیش از ۶۰ رشته و گرایش باهم رقابت می‌کنند. این دوره از مسابقات برای بخش پسران از روز گذشته ۲۲ مرداد آغازشده و تا ۲۵ مرداد ادامه دارد، همچنین در بخش دختران مسابقات از ۲۸ مرداد می شود و تا ۳۱ مرداد ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار