آغاز سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در شیراز

شیراز(پانا) _معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف از برگزاری جشنواره فیلم های کودک و نوجوان را معرفی این فیلم ها و تولیدات به کل ایران و جهان دانست و از شروع جشنواره از 28 مرداد در استان اصفهان و از 31 مرداد برای استان‌های تابع از جمله فارس خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۶۸۷۵
لینک کوتاه کپی شد
آغاز سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در شیراز

مهدی رنجبر، تولید فیلم قطار آن شب، به نویسندگی و کارگردانی احمد اکبرپور کارگردان شیرازی را اتفاق ویژه این جشنواره برای فارس برشمرد.

او با توجه به اینکه اکران فیلم‌ها در حد امکانات هر استان انجام می‌شود، گفت: فیلم‌های جشنواره امسال در سالن سینمای هنر شهر آفتاب در 2 سانس ساعت 17 و 19 از 31 مرداد به مدت 5 روز اکران خواهد شد که در هر روز 2 فیلم پخش می شود.

او افزود: اکران رایگان این فیلم‌ها به غیر از ایران برای کشورهای مکزیک، فرانسه و ایتالیا نیز انجام می‌گیرد.

رنجبر با اظهار اینکه داوری در استان اصفهان بصورت جدی برگزار می‌شود ادامه داد: برخی استان‌ها داوری این سری از جشنواره را به عهده کودکان و نوجوانان شرکت کننده که قطعا سر رشته‌ای در ژانر‌های مختلف فیلم‌سازی دارند گذاشته‌اند. بطوریکه هر روز از جشنواره، یک ردیف صندلی متعلق به این افراد است که با داشتن فرم‌های ارزیابی امتیاز دهی را انجام می‌دهند.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با داوری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: این داوری بصورت نیمه رسمی انجام می‌شود، یعنی پس از ارزیابی این افراد، فرم‌های ارزیابی به دستیاران رسمی داده شده و انتخاب نهایی انجام می‌شود.

به گفته او فیلم‌های تعداد 20 نفر در محدوده سنی 9 تا 18 سال در این جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود.

مهدی رنجبر از همراهی شهرداری شیراز و آموزش و پرورش فارس و کانون پرورشی فکری فارس نیز در راستای برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان خبر داد.

رنجبر تصریح کرد: اکران و پخش فیلم‌های کودک و نوجوان در طی 2 و 3 دهه قبل بصورت شاخص تری در حوزه محتوای فیلم برای کودک و نوجوان بود.

او در ادامه گفت:حوزه اکران فیلم‌های ما رو به رشد است که گام‌های محکمی در این سمت و سو برمی‌داریم.

خبرنگار:ریحانه قاسمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار