۶۵ هزار خدمات در ایام تشریق به حجاج ایرانی ارائه شد

تهران (پانا) - رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از ارائه بیش از ۶۵ هزار و ۵۳۹ موردخدمات پزشکی , درمانی و امدادی درایام تشریق خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۶۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد
۶۵ هزار خدمات در ایام تشریق به حجاج ایرانی ارائه شد

به گزارش روابط عمومی مرکز پزشکی حج و زیارت، محمدتقی حلی‌ساز گفت: کار درمان ضیوف الرحمن در بیمارستان صحرایی عرفات و منا و ۱۶ درمانگاه به خوبی در ایام تشریق انجام گرفت (هفتم تا ۱۱ ذی الحجه) و ۴۸۵ زائر نیز در بخش‌های اورژانس عرفات و منا بستری موقت شدند و از خدمات درمانی بهره‌مند شدند.

وی افزود: پزشکان متخصص در ایام تشریق به صورت ۲۴ ساعته در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها در بخش‌های داخلی، طب اورژانس، زنان، ارتوپد، عفونی، دندانپزشکی، قلب، روانپزشک، چشم درخدمت حجاج ایرانی بودند.

رئیس مرکزپزشکی حج و زیارت گفت: براساس آخرین آمارهای خدمات پزشکی، درمانی و امدادی ۲۱۸۲۳ زائر در درمانگاه‌ها و مکتب‌ها از سوی پزشکان عمومی و متخصص مرکز پزشکی حج و زیارت ویزیت شده‌اند.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۰۹۷۶ ویزیت تخصصی از سوی پزشکان متخصص داخلی، روانپزشک، چشم، عفونی، زنان و زایمان، طب اورژانس، ارتوپدی و دندانپزشک از حجاج ایرانی انجام شده و ۳۷۳ مورد زائران برای دریافت خدمات پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، سونوگرافی و اکو مراجعه کرده‌اند.

حلی‌ساز گفت:۱۰هزار و ۷۶۹ مورد خدمات پرستاری و بالینی نوارقلب، قند خون و فشارخون، تزریقات، پانسمان، سرم‌تراپی، گچ‌گیری، بخیه و همین طور بیش از ۱۹۹ ماموریت واحد امداد و انتقال بیمارستان برای انتقال بیماران و درخواست آمبولانس در ایام تشریق داشته‌ایم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر اضافه کرد: همچنین بیش از ۱۱ هزار و ۲۳۶ نسخه در بیمارستان و ۹ هزار و ۶۶۶ نسخه در درمانگاه‌ها پذیرش شده است.

وی گفت: وضع همه حجاج ایرانی رضایت بخش است و انشاء اله با سلامتی کامل به ایران اعزام خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار