در جلسه هیات دولت به ریاست روحانی

آیین‌نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی به تصویب نهایی رسید

تهران (پانا) - هیأت وزیران در جلسه روز چهارشنبه به ریاست حسن روحانی، رئیس جمهوری، آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی را تصویب کردند.

کد مطلب: ۹۴۶۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
آیین‌نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی به تصویب نهایی رسید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، تهیه، عرضه و یا واگذاری آثاری از قبیل رساله، پایان نامه، مقاله، طرح پژوهشی، کتاب، گزارش یا سایر آثار مکتوب پژوهشی - علمی و یا هنری اعم از الکترونیکی و غیرالکترونیکی توسط هر شخص به قصد انتفاع و به عنوان حرفه یا شغل - با هدف ارائه کل اثر و یا بخشی از آن توسط دیگری به عنوان اثر خود، جرم بوده و مرتکب یا مرتکبان علاوه بر واریز وجوه دریافتی به خزانه دولت مشمول مجازات می‌شود.

آیین نامه فوق با هدف برخورد با مراکز فروش پایان نامه، مقالات علمی و امثال آن و نیز با رویکرد پیشگیری و مقابله با تقلب علمی در سطح مؤسسه تهیه و تدوین شده است.

همچنین به موجب آیین نامه مذکور، افرادی که با ارائه پایان نامه جعلی موفق به دریافت مدرک تحصیلی شده اند، حتی پس از فراغت از تحصیل، مدرک تحصیلی حاصل از تقلب آنان ملغی الاثر خواهد شد.

تمدید معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی

براساس مصوبه دیگر هیأت وزیران، مهلت انجام ترتیبات افزایش سرمایه و همچنین ثبت آن در اداره ثبت شرکت ها و دفاتر قانونی برای آن دسته از اشخاص حقوقی که در سال های ۱۳۹۲ الی ۱۳۹۴ نسبت به تجدید ارزیابی دارایی های خود اقدام نموده اند، تا پایان سال ۱۳۹۸ تمدید شد.

ساماندهی وضعیت آبیاری کشاورزی جنوب شهر تهران

با تصمیم هیأت دولت، کارگروهی با مسئولیت وزارت کشور و دستگاه های اجرایی ذی ربط موظف شد تا نسبت به پایش مستمر و جلوگیری دائمی از هرگونه کشت با استفاده از آب های نامناسب، ممانعت از عرضه و معدوم نمودن محصولات آلوده، برخورد با متخلفان رهاسازی فاضلاب در مسیل های منتهی به جنوب شهر تهران، پرداخت هزینه نکاشت به کشاورزان دارای حقابه معتبر متناسب با حقابه مذکور، جایگزینی موقت کشت‌های قانونی موجود با زراعت چوب یا پنبه (محصولات غیر خوراکی) با حمایت مالی لازم، تغییر در روش های آبیاری تا زمان اتمام پروژه احداث تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب شهر تهران، برخورد با متخلفان فاقد حقابه اقدام نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار