دانش آموزان کاشان در طرح دهان و دندان عاری از پوسیدگی شرکت کردند

کاشان ( پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان از اجرای طرح دهان و دندان عاری از پوسیدگی برای 40 هزار از دانش آموزان  پایه های اول تا هفتم مدارس این شهرستان با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۶۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان کاشان در طرح دهان و دندان عاری از پوسیدگی شرکت کردند

علی مولایی در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: انجام وارنیش فلوراید، دومین خدمتی است که در قالب اجرای طرح تحول سلامت دهان و دندان برای 36 هزار و 525 نفر از دانش آموزان، با هدف افزایش مقاومت دندانها در برابر پوسیدگی انجام می شود.

وی تصریح کرد: جرمگیری دندانها و ترمیم دندانهای شیری و دائمی نیز از دیگر خدمات طرح تحول سلامت دهان و دندان است که از تیرماه تا پایان آذر در سه پایگاه ثابت دندانپزشکی مدرسه های علاییان، واحدی، مازوچی و یک پایگاه ثابت روستایی انجام می شود.

وی افزود: پرونده سلامت برای دانش آموزان پایه های اول، چهارم و هفتم شامل گواهی سلامت دهان و دندان و سلامت خودمراقبتی و برای پایه دهم شامل کارت واکسیناسیون توام و سلامت خودمراقبتی است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های آموزشی این طرح گفت: برنامه‌های آموزشی با توجه به اولویت‌های طرح تحول سلامت، شامل اجرای مدارس مروج سلامت که در 70 واحد آموزشی اجرا شد که بر اساس شاخص های سنجش و ارزیابی 21 مدرسه موفق به کسب عنوان پنج ستاره شدند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان به اجرای طرح سفیران سلامت را از دیگر برنامه های آموزشی سلامت محور در مدرسه های شهرستان کاشان اشاره کرد و افزود: در اجرای این طرح بیش از 10 هزار نفر از دانش آموزان دوره های سه گانه تحصیلی این شهرستان مشارکت داشتند.

مولایی تصریح کرد: توزیع بسته‌های کمک آموزشی مانند مسواک آموزشی و کتاب و پوسترهای و سی دی‌های آموزشی در مدرسه هایی بود که هدف آن، انتقال آموزش‌ها به صورت آبشاری به دانش‌آموزان است.

به گزارش پانا، طرح دهان و دندان عاری از پوسیدگی با مشارکت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، در مدرسه های این شهرستان اجرا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار