استارت آپ دانش آموزی برای نجات گلستان از بحران

تهران (پانا) - در دومین رویداد زیست فناوری دانش آموزی، دانش آموزان به راه حلی برای بحران در استان گلستان دست پیدا کردند. دانش آموزان مدرسه امام مهدی(عج) با  دست یابی به ایده  پرورش قورباغه گوشتی به راه حلی جامع رسیدند. 

کد مطلب: ۹۴۶۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد
استارت آپ دانش آموزی برای نجات گلستان از بحران

بهرام پایدار، سر گروه این تیم اظهار کرد: در این استان آب فاضلاب و آب شرب با هم مخلوط شده و همین امر موجب شده که تنها راه امرار معاش این استان که دام پروری است از بین برود و در همین حین به خاطر همین سیل صدها هکتار از تالاب های همین منطقه احیا شده اند.
وی افزود: تالاب ها بهترین زیر ساخت برای پرورش قورباغه گوشتی است و به دلیل صادراتی بودن آن به کشورهایی مانند: کانادا، امریکا، و کشورهای آسیای جنوب شرقی می توان گفت هر کارگاه به اندازه یک چاه نفت سود دارد و سودهی بالای آن نیز موجب می شود که در کمتر از یک تا دوسال هزینه اولیه آن که اعم از سردخانه و حصارکشی آن می شود به طور کامل بازگردد. پس با توجه به بیکاری مردم آن منطقه و نیاز به پول بهترین راه برای امرار معاش همین مسئله است.
وی با ابراز تاسف از نادیده شدن طرح شان گفت: متاسفانه ایده ما به هیچ یک از سرمایه گذاران ارائه نشده و درواقع هنوز ساز و کاری برای اجرایی کردن این ایده بدست نیاورده ایم. ما شدیدا به دنبال اسپانسر و سرمایه گذار هستیم که شاید بتوانیم گرهی از مشکلات مردم آن منطقه باز کنیم.
وی راجع به مشکلات فعلی کارش و ارتباط آن با دانش آ‌موز بودنش، گفت: ناگفته نماند شتاب دهنده هایی را ما بررسی کرده ایم اما هیچ کدام نه در این زمینه کار کرده اند و نه سرمایه گذاران قدرتمندی را در دسترس داشتند. شتاب دهنده ها نیاز به وقت خیلی زیادی دارند تا بتوان در آنجا ایده را کامل کرد. چیزی حدود ۷۰ ساعت در هفته که برای من دانش آموز زمان هنگفتی محسوب می شود. البته این مساله خداراشکر آنقدر بازار بزرگی دارد که هیچ وقت رقابت صورت نمی گیرد اما ما امیدواریم که حتی در صورت کپی برداری از ایده حداقل نتایج آن را با ما به اشتراک بگذارند. وی اضافه کرد: البته می گویند اتفاقات خوبی در آموزش پرورش در حال رخ دادن است که هنوز این اتفاقا خوب نصیب ایده ما نشده است.

*بهرام پایدار، دانش‌آموز خبرنگار منطقه۵

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار