مهاجرانی: اردوی ملی ما را به سمت میهن‌دوستی سوق می‌دهد

مشهد (پانا) - رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان تاکید کرد هر قوم و ملتی بخواهد پابرجا بماند باید اقوام خویش را به رسمیت بشناسد و به استحکام هر چه بیشتر این ریشه‌ها کمک کند.

کد مطلب: ۹۴۶۶۷۰
لینک کوتاه کپی شد
مهاجرانی: اردوی ملی ما را به سمت میهن‌دوستی سوق می‌دهد

فاطمه مهاجرانی که در حاشیه بازدید از اردوی ملی دختران سازمان دانش‌آموزی با خبرنگار پانای خراسان رضوی سخن می‌گفت، اظهار کرد: اردو دانش آموزی یکی از کارهای بسیار خوبی است که در وزارت آموزش و‌ پرورش انجام می شود.
او گفت: این امر کمک می‌کند حس بالیدن به ارزش‌هایی که در یک ملت وجود دارد، تشدید شود.
مهاجرانی افزود: ما باید دقت کنیم که یک مرزی بین حس ناسیونالیسم افراطی ‌و حس میهن‌دوستی تعریف کنیم. این اردوها از فعالیت‌هایی است که ما را به سمت میهن‌دوستی سوق می‌دهد.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: در واقع همه ما داخل یک مرز با عنوان ایران زندگی می‌کنیم و این ایران تمام اقوام لر، ترک، کرد، بلوچ و... را در کنار هم دارد و هر قدر که بتواند بیشتر این فرهنگ‌ها، خرده‌فرهنگ‌ها و اقوام را با تمام آداب و رسومشان به رسمیت بشناسد یقینا سرمایه اجتماعی کشور بیشتر خواهد شد.
مهاجرانی گفت: من کیفیت برگزاری این برنامه را خوب دیدم چرا که چیزی که من شاهدش بودم یک جشن بسیار شاد دخترانه بود.
وی افزود: برنامه شام وحدت هم روی موضوع بسیار خوبی تمرکز کرده بود چون غذا یکی از اجزای فرهنگ به‌شمار می‌رود یعنی آنچه ما می‌خوریم جزئی از فرهنگ ماست به همین دلیل من این موضوع را در راستای تقویت فرهنگ ایران بسیار خوب دیدم.
او تاکید کرد: طبیعتا آن چیزی که در این اردو ها به دنبالش هستند ایجاد حس وطن دوستی و ایجاد حس همبستگی است.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان افزود: هر قدر افراد یکدیگر را بیشتر بشناسند و بیشتر در کنار یکدیگر قرار بگیرند این حس بیشتر ایجاد خواهد شد و این قطعا یکی از مهم‌ترین آموزه‌های این دوره بوده است.
مهاجرانی ادامه داد: به جز تشکر و به جز افتخار عرض خاصی ندارم. واقعیتش وقتی این همه تنوع از جمله تنوع‌های غذایی و‌فرهنگی را می‌بینم، افتخار می‌کنم و خوشحال می‌شوم. حضور قشر جوان به عنوان سازندگان آینده کشور نیز یکی از موارد خرسند‌کننده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار