مراسم افتتاحیه سی‌و‌هفتمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان کشور

علیرضا کاظمی: شاه‌کلید کاهش آسیب‌های اجتماعی تقویت فعالیت‌های فرهنگی و هنری است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش معتقد است که شاه‌کلید کاهش آسیب‌های اجتماعی تقویت فعالیت‌های فرهنگی و هنری است، سالم‌ترین، شاداب‌ترین، موفق‌ترین دانش‌آموزان تراز یک شهر و شهروند دانش‌آموزان فعال در این حوزه‌ها هستند.

کد مطلب: ۹۴۶۶۳۷
لینک کوتاه کپی شد
علیرضا کاظمی: شاه‌کلید کاهش آسیب‌های اجتماعی تقویت فعالیت‌های فرهنگی و هنری است

علیرضا کاظمی در مراسم افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان کشور در اردوگاه شهید باهنر ضمن ابراز خرسندی از برگزاری سی و هفتمین جشنواره مسابقات با حضور دکتر حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: دکتر حسینی به تعلیم و تربیت تمام ساحتی توجه ویژه دارند چراکه یکی از ساحت های مهم تعلیم و تربیت که نقش مهمی در آموزش و پرورش دارد، حوزه فرهنگ و هنر است.

او افزود: یکی از ظرفیت های بسیار ارزشمند تعلیم و تربیت برای تحقق تعلیم و تربیت تمام ساحتی فعالیت های فرهنگی هنری و قرآنی است که فرصت نهادینه شدن اموزه و یافته های علمی رادر بچه ها فراهم و فرصت تربیت را برای آنان ایجاد می کند.

کاظمی گفت: این مسابقات ظرفیت های بالایی دارد علاوه بر تقویت هویت دینی و ملی به شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان کمک می کند و در تعیین مسیر شغلی و تحصیلی آنان در آینده موثر است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: شاه کلید کاهش آسیب های اجتماعی تقویت فعالیت های فرهنگی و هنری است سالم ترین، شاداب ترین، موفق ترین دانش‌آموزان تراز یک شهر و شهروند دانش‌آموزان فعال در این حوزه ها هستند.

او ادامه داد: اگرچه ما ظرفیت های بسیاری در این بخش بکار گرفتیم و در ۵ بخش با ۷۰ عنوان رشته متناسب با دائقه تمام دانش‌آموزان طراحی شده اما باز هم نتوانستیم پوشش کافی و جاذبه‌های کافی با توجه به کمبود نیروی انسانی و تجهیزات داشته باشیم.

کاظمی گفت: ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز به استثنایی سرودهای همگانی در این محورها از کف مدرسه حضور پیدا کردند و در سطح کشور حدود پنج هزار در مرحله کشوری اثر دادند که بعد از داوری ۲ هزار دانش‌آموز در جشنواره پایانی دعوت شدند.

او گفت: این جشنواره صرفا رقابت گروهی نیست بلکه کارگاه بزرگ اموزشی و مهارت افزایی است که دانش‌آموزان با فرهنگ اساتید و مهارت های آنان، توانمندی‌های خود را ارتقا می‌دهند تا دانش اموزان دیگری شوند این مهم ترین رهاورد جشنواره در تحقق ساحت های تعلیم و تربیت تمام ساحتی در سند است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار