سخنگوی دولت: روند مشکوکی تحت عنوان «افشاگری در فضای مجازی» در حال رواج است

تهران (پانا) - سخنگوی دولت گفت: متاسفانه این روزها روند مشکوکی تحت عنوان افشاگری در فضای مجازی به شکل غیراخلاقی در حال رواج است.

کد مطلب: ۹۴۶۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد
سخنگوی دولت: روند مشکوکی تحت عنوان «افشاگری در فضای مجازی» در حال رواج است

علی ربیعی در یادداشتی با عنوان «وقتی می گوییم عملیات روانی از چه صحبت می کنیم؟» افزود: «اخیرا ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که در آن مردی جوان در محیطی خارج از کشور در حال رقص نمایش داده می شود. متاسفانه این روزها، روند مشکوکی تحت عنوان افشاگری در فضای مجازی به شکل غیراخلاقی در حال رواج است.

بررسی‌ها حاکی از آن است که بخشی از این موارد یا به طور کامل دروغ و یا در برگیرنده بخش اندکی از حقیقت هستند که در بازنمایی دروغ ساخته و پرداخته می شوند اما چند نکته در خصوص این ویدئو:
۱_ در ابتدا چند روز پیش، این رقصنده را به منسوبین مسئولی دیگر نسبت داده بودند.
۲ _ یکی از خبرنگاران خوب که هزینه های زیادی هم برای خبرنگاری داده است از روی احساس وظیفه و مسئولیت این مساله را تکذیب کرد.
۳_ پس از ری توییت‌ها، تیر شایعه پردازان به سنگ خورد لذا در چرخشی ناگهانی توییت قبلی حذف و ویدیو با همان کپشن تنها با تغییر نام به فرزند آقای شریعتمداری منتسب گردید.
در حالی که مرد داخل ویدئو منسوب به هیچ مسئولی نیست. بلکه یک رقصنده معروف به نام شاهرخ مشکین قلم است.
این روزها عده‌ای نه برای خبررسانی بلکه برای سوداگری یا انجام ماموریت های محوله، همه مرزهای انسانی و اخلاقی را در هم‌نوردیده‌اند. در ماجرای موسوم به «جاسوس نفتی» و برخی افشاگری‌های دیگر، اشک های آدم هایی که مورد تهاجم آبرویی قرار گرفتند و خود و خاندان و فرزندانشان به ناحق دچار مشکل و ترور روانی شدند تاًثر برانگیز بود.

جای خالی اخلاق در بسیاری از این منتشرات بی منبع بیداد می‌کند به این فیک‌نگاران باید گفت اگر اخلاق ندارید دست کم به شعور و سواد رسانه‌ای مخاطب احترام بگذارید».
در هفته خبرنگار چه نیکوست جامعه روزنامه نگاری ایران _که این روزها به سختی گذران زندگی می‌کنند_ به مقابله با چنین روش هایی برخیزند، تا بدین وسیله شرافت قلم را پاس داشته و صیانت از آبروی انسانها را ترویج دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار