رییس دانشگاه فرهنگیان: باید 70 درصد آموزش‌ها مربوط به روش، منش، ادب و ادبیات معلمی باشد

ماده ۲۸ فرصتی برای برخورداری از دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها و غنی‌سازی آموزشی آنان برای حرفه معلمی در یک دوره یکساله است

تهران (پانا) - نشست رییس دانشگاه فرهنگیان با مدیران مدارس اسلامی و کانون مدارس اسلامی درباره گفتمان و تبادل نظر پیرامون استفاده ازظرفیت و تجارب مدارس اسلامی برای تامین و تربیت نیروی اسلامی شایسته و تراز انقلاب اسلامی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۴۶۳۶۸
لینک کوتاه کپی شد
رییس دانشگاه فرهنگیان: باید 70 درصد آموزش‌ها مربوط به روش، منش، ادب و ادبیات معلمی باشد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، در این نشست، بر لزوم احصای زمینه‌های همکاری و تعامل با مدارس اسلامی برای برخورداری از تجارب علمی و عملی مدارس، آشنایی دانش‌آموزان این مدارس با دانشگاه فرهنگیان و انتخاب حرفه معلمی و بررسی سازوکارهای استفاده از امکانات مدارس در راستای آموزش مهارت‌آموزان ماده 28 به منظور تربیت معلم در رشته‌های آموزش ابتدایی، مشاوره و امور تربیتی بحث و تبادل نظر شد.

حسین خنیفر، رییس دانشگاه فرهنگیان ضمن قدردانی از دغدغه و احساس مسئولیت مسئولان و مدیران مدارس اسلامی در امر آموزش و همراهی آنان با دانشگاه فرهنگیان، این نشست را در راستای تربیت نیروی اسلامی شایسته و تراز جمهوری اسلامی مبارک و با اهمیت دانست.

او به پذیرش مهارت آموزان براساس ماده 28 اساسنامه در سال آتی در دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: ماده 28 فرصتی برای برخورداری از دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها و غنی سازی آموزشی آنان برای حرفه معلمی در یک دوره یکساله است.

خنیفر با بیان اینکه 70 درصد آموزش‌ها باید روش، منش، ادب و ادبیات معلمی باشد، گفت: 30 درصد انتقال دانش است که دانش‌آموزان به عنوان چریک‌های آموزشی خود در آن سهم بسزایی دارند و این نشان دهنده اهمیت تربیت است.

او افزود: باید پیشرفت آموزش عمومی و قاعده هرم مورد تاکید قرار گیرد، هیچ کشوری با ذخائر درست نشد.

رییس دانشگاه فرهنگیان، با بیان اینکه معلم باید تربیت دینی داشته، تا برای نسل آینده پیام دینی داشته باشد، گفت: آموزش مهارت‌های تدریس، تکنولوژی آموزشی، روانشناسی تربیتی، مشاوره و معارف اسلامی ازجمله مواردی است که در آموزش مهارت آموزان مورد تاکید است.

وی در ادامه با اشاره بر استفاده از ظرفیت مدارس اسلامی برای آموزش ماده 28، درخصوص ظرفیت مدارس اسلامی، پراکندگی آنان در کشور، امکانات و ظرفیت استادان آن با مدیران کانون مدارس اسلامی گفت‌وگو کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار