نجات خلیج گرگان برای نسل جدید ضروری است:

به مناسبت روز جهانی خزر ؛ در خلیج گرگان با هدف نجات این خلیج برنامه ایی برگزار خواهد شد

بندرگز(پانا)، آئین گرامیداشت روز ملی دریای خزر با حضور مسوولان استانی و شهرستانی همراه با برنامه های متنوع در خلیج گرگان برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۹۴۶۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد
به مناسبت روز جهانی خزر ؛ در خلیج گرگان با هدف نجات این خلیج  برنامه ایی برگزار خواهد شد

به گزارش پانا گلستان؛ استاندار گلستان در بحث خلیج گرگان خطاب به متولیان محیط زیست گفت: من داخل خلیج گرگان آب می‌خواهم. محیط‌زیست می‌خواهد از آسمان آب بیاورد یا از خشکی و یا از دریا باید برای خلیج گرگان آب تهیه کند و آب این خلیج باید به هر طریقی تامین شود من نمی‌توانم منتظر بمانم تا آب خلیج خشک شود اگر شما خودرویی در آنجا پارک کنید بعد از یک هفته ریزگرد روی اتومبیل جمع می‌شود.
حق شناس با تاکید بر اینکه برای نجات خلیج گرگان نباید شعارهای عوام‌فریبانه داد، افزود: طرفداران محیط‌زیست به ما راه‌حل بدهند هر مشاوری که ذیصلاح مورد تایید سازمان حفاظت محیط‌زیست بیاید و به بنده بگوید که برای احیای خلیج گرگان چه‌کاری را انجام دهم آن را انجام خواهم داد.

در بحث نجات خلیج گرگان آن هم در روز جهانی دریای خزر ، آئین گرامیداشت روز ملی دریای خزر در ساحل بندرگز برگزار می شود.
"حسین احمدی" فرماندار بندرگز ؛ در گفت و گوی اختصاصی با سجاد قاسمی خبرنگار خبرگزاری پانا مرکز گلستان گفت : این برنامه برای اولین بار توسط فرمانداری با همکاری سایر ادارات و دستگاه‌های مرتبط به‌منظور پاسداشت روز دریای کاسپین و افزایش آگاهی در خصوص اهمیت حفاظت از تنوع زیستی ، مسائل و مشکلات زیست‌محیطی اجرا می‌شود

وی در ادامه در مصاحبه با پانا بیان داشت : آئین گرامیداشت روز ملی دریای خزر روز سه شنبه 22 مرداد ساعت ۱۷:۳۰ با حضور مسوولان استانی و شهرستانی و اقشار مختلف مردم با اجرای برنامه های شاد و متنوع برگزار خواهد شد.

در کنوانسیون حفاظت از محیط‌ زیست دریای کاسپین (کنوانسیون تهران) و از سوی برنامه محیط‌ زیست سازمان ملل (UNEP) مرداد 1385 (12 آگوست 2008) که روز 21 مرداد به‌عنوان روز دریای کاسپین خزر نام‌گذاری شده است و در این روز هرساله برنامه‌های متنوعی باهدف آگاهی در خصوص اهمیت حفاظت از تنوع زیستی ، مسائل و مشکلات زیست‌محیطی دریای کاسپین در تمامی کشورهای حاشیه این دریا برگزار می‌شود.

بندرگز غربی ترین شهرستان استان گلستان که نزدیک ترین شهرستان به خلیج گرگان است ،اگر برنامه ایی برای نجات خلیج ریخته و اجرا نشود برای نسل جدید ناشناخته و گمنام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار